Rialb - Port de Banyell - Pic del port Siguer - Port Siguer

Photo ofRialb - Port de Banyell - Pic del port Siguer - Port Siguer Photo ofRialb - Port de Banyell - Pic del port Siguer - Port Siguer Photo ofRialb - Port de Banyell - Pic del port Siguer - Port Siguer

October 18, 2019
October 2019

near Les Sobiranes, Ordino (Andorra)

Sortim de l'aparcament de Sorteny, a una 1800m d'alçada i prenem direcció N cap al Refugi de Rialb, un cop arribats al refugi ( 40 min aprox ) seguirem pel sender que transcorre per la banda oest del riu, deixant el refugi sempre a mà dreta.

El sender ens portarà fins a un pont de fusta on hi tenim dues petites cabanyes al costat. Creuerem el pont, seguint ara el sender, més desdibuixat, que marca per la banda més Nord del rierol. A partir d'aquí, guanyarem uns metres seguint el sender fins a trobar les indicacions cap als dos ports ( colls ) per on passa aquesta ruta.
Nosaltres vam decidir anar primer cap al Port Banyell, el més alt dels dos.

Arribats al coll, el camí que resegueix l'aresta fins al Pic del port Siguer, ho fa sempre per la banda francesa.
Un cop al cim no teniem clar per on baixar per reseguir la carena fins al Port Siguer, així que varem desfer uns metres per on haviem pujat fins a veure un possible flanqueig que ens reenganxava a la aresta.
Un cop a l'aresta es veia com la directa des del cim també pot ser factible.
En tot cas, desaconsellar aquesta ruta en cas de que el terreny estigui humit

El passeig per l'aresta es força tranquil tot i que cal parar una mica d'atenció en algun punt arribant al Port Siguer