ارفع کوه سوادکوه از روستای شیردره ۱۴۰۱.۴.۱۰

Photo ofارفع کوه سوادکوه از روستای شیردره ۱۴۰۱.۴.۱۰ Photo ofارفع کوه سوادکوه از روستای شیردره ۱۴۰۱.۴.۱۰ Photo ofارفع کوه سوادکوه از روستای شیردره ۱۴۰۱.۴.۱۰

July 2, 2022
July 2022

near Shīr Darreh, Māzandarān (Iran)

اقدام صعود به قله ارفع کوه از این مسیر برای اولین از این مسیر انجام شد
روستای شیردره در منطقه ولوپی سوادکوه بعد از مجموع ذغال شویی البرز مرکزی قرار دارد
برای رفتن از این مسیر پس از ورود به روستا می بایست به سمت یال جنگلی جنوب روستا حرکت کرده و پس از حدود 3 کیلومتر پیاده روی برروی یالی که به زیر قله ارفع کوه منتهی می شود می رسید
برروی یال پاکوبی که جهت نصب سیم خاردار حفظ جنگ نصب شده قرار دارد که در تمام مسیر از این پاکوب استفاده می کنید
در مسیر چند نقطه آب وجود دارد.
نقطه اول دشت کوچکی که شیر آبی درآن قرار دارد که لوله اصلی آن جهت تامین آب روستای شورمست می باشد
نقطه دوم هم پس از قرار گرفتن در جاده جنگلی نزدیک قله سمت چپ جاده شیر آبی با حوض کوچکی از جنس تنه درخت وجود دارد
پس از گذر از شیر آب می بایست بلافاصله از جاده بیرون رفت و از یال سمت چپ جاده به سمت قله حرکت کرد و تا جایی که وارد دشت بزرگی می شوید که زیر قله قرار دارد
از این دشت می بایست به سمت بالا و به مسیر شمالی ارفع حرکت کرده و مابقی مسیر از مسیر شمالی استفاده می نمایید تا به قله برسید