Cantallops-riera de Torrelles-Avió accidentat-Coll de l’Auleda-Cantallops

Photo ofCantallops-riera de Torrelles-Avió accidentat-Coll de l’Auleda-Cantallops Photo ofCantallops-riera de Torrelles-Avió accidentat-Coll de l’Auleda-Cantallops Photo ofCantallops-riera de Torrelles-Avió accidentat-Coll de l’Auleda-Cantallops

2090
March 27, 2022
March 2022

near Cantallops, Catalunya (España)

Ruta: Cantallops-Vinyes dels Aspres-riera de Torrelles-Font del Solanà-Collet de Dalt-Font del Ferreter-Avió accidentat-Coll de les Canals-Coll de l’Auleda-cotxe accidentat-Serra de les Canals-Riera de Torrelles-Molí i Pont de Can Sobreperes-Font de la Mel-Vinyes dels Aspres-Cantallops.

Ruta de 11,64 km i 553 m de desnivell.

Aquesta ruta comença al poble de Cantallops on deixem el cotxe al costat de la zona esportiva.
Agafem la pista que va en direcció a Requesens, poc després arribem a una cruïlla on anem a l’esquerra i deixem la pista que va a Requesens per anar a la Font d’en Solanà. Seguim pujant i comencem a veure la riera de Torrelles amb els seus Salts i gorgues.

Continuem fins a trobar altre cruïlla on agafem la pista de la dreta que ens porta a la font del Solanà la visitem, tornem a la pista i una mica mes amunt seguim la pista de l’esquerra per anar a la Font d'en Ferreret. Fins arribar a la font anem per pista i després de passar per la font comencem a pujar per corriols a l’últim tram amb mes desnivell fins arribar a la pista que ve del poble de Requesens per la dreta i nosaltres anirem a l’esquerre cap a l’avió estavellat.

Vam tenir una sorpresa en sortir a la pista hi havia hagut una esllavissada de roques i es va tancar la pista, ni els cotxes ni els 4x4 podien passar, però a peu i en moto sí.
He marcat el lloc amb un Waypoint amb fotos.

Aquesta pista es el GR11 Seguim per ella i trobem un indicador a la dreta per pujar al Roc de les Cols però nosaltres continuem per la pista cap a l’avió. Arribem a la placa commemorativa i deseguida a les restes de l'avió que està a la dreta de la pista pujant uns 40m pel marge del bosc (l’accident va passar durant el gran incendi del 1986).

Després hem de tornar a la pista i continuarem cap al Coll de les Canals segons els mapes (tot i que els indicadors posen Coll de l'Auleda). Seguirem les marques blanques i vermelles del GR i poc després arribem a una petita plana o coll que no te indicadors però segons els mapes es el Coll de l’Auleda.

A partir d’aquí deixem el GR11 i agafem un camí que ens porta a una pista que te una baixada considerable. Trobem varies rieres per creuar, alguna amb aigua i altres seques. També trobem un cotxe accidentat!!
Seguim baixant per la pista fins arribar a la zona de les alzines sureres, poc després creuem la riera de Torrelles on trobem la cruïlla de l’anada i ara desfem el camí per tornar al poble, Cantallops.

Abans d’anar al cotxe passem per Can Sobrepera per veure el Seu Moli, el Pont i la Font de la Mel. D’aquí ja cap al parking i donem per finalitzada aquesta ruta.

Ruta que es fa la major part per pista, ha estat entretinguda i amb molt bones vistes.

Salut i bona caminata.

Cantallops zona esportiva.

PictographIntersection Altitude 728 ft

A la dreta pujada a Requesens

PictographRiver Altitude 774 ft

Riera Torrelles

Gorgues

PictographIntersection Altitude 814 ft

A la dreta en direcció a la Font de la Solana

PictographTree Altitude 830 ft

PictographIntersection Altitude 994 ft

A l’esquerra cap a la Font del Ferreret

Font del Ferreret

Pista a l’esquerre a l’avio

Pista a la dreta Requesens, a l’esquerra cap a l’avio! Com es veu el dia que vam pujar ens vam trobar amb aquest despreniment de terra i roques que va tancar la pista al pas dels cotxes i 4x4. Caminant es pot passar i les motos tambe passen.

Punt per on es puja al Roc de les Cols.

PictographInformation point Altitude 2,178 ft

Inscripcio sobre l’accident

Entrada per pujar a l’avion

Restes de l’hidroavió

PictographRiver Altitude 837 ft

Riera de Torrelles

PictographFountain Altitude 686 ft
Photo ofFont de la Mel i Molí de Can Sobreperes Photo ofFont de la Mel i Molí de Can Sobreperes Photo ofFont de la Mel i Molí de Can Sobreperes