Photo ofRestaurant Sant Cristòfol-Santa Maria de Merlès-Sant Martí de Merlès-Roc Foradat-Cadira d'en Galceran-la Pedra Dreta Photo ofRestaurant Sant Cristòfol-Santa Maria de Merlès-Sant Martí de Merlès-Roc Foradat-Cadira d'en Galceran-la Pedra Dreta Photo ofRestaurant Sant Cristòfol-Santa Maria de Merlès-Sant Martí de Merlès-Roc Foradat-Cadira d'en Galceran-la Pedra Dreta

December 25, 2021
December 2021

near Santa Maria de Merlès, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida- Arribada: Aparcament del Restaurant de Sant Cristòfol, C-62, Prats de Lluçanès.

Anirem per la pista asfaltada que surt del davant de l'aparcament del Restaurant, en direcció sud i que ens porta a creuar la riera de Merlés, en la Resclosa del Molí d'Escrigues. Tot seguit trobarem la carretera de Santa Maria de Merlès, que seguirem en direcció sud.
Passarem per sota del gran casal de la Cortada, de les restes de l'ermita de Santa Magdalena i finalment arribarem a Santa Maria de Merlès, on agafarem el camí que ens baixa a trobar el Pont de Sant Martí de Merlès. El creuarem i pujarem a trobar l'església de Sant Martí de Merlès.
En aquest punt seguirem la pista asfaltada que ens baixa en direcció nord a voltar el Camping. La seguirem en direcció a Llevant, fins que trobarem una cruïlla de pistes. Deixarem l'esfeltada i seguirem la secundària que ens pujarà en direcció nord a trobar una nova cruïlla de pistes.
Anirem per la que marxa al nord (estem sobre el camí Ramader) fins trobar una cruïlla (pal indicatiu). Aquí agafarem el camí (pintura groga-Blanca i verda de Sender Local), que ens portarà al Roc Foradat, (lloc d'encanteris de la Napa, la última bruixa del Lluçanès).
Un cop visitat, seguirem el camí, que ens pujarà de nou al Camí Ramader i que seguirem fins que trobarem una cruïlla de camins (pal indicatiu). Anirem pel senyalitzat amb pintura groga que ens porta a la Pedra de la Cadira d'en Galceran.
És un similar de banc gravat a la Pedra que va fer-se construir el General Carlí Galceran per veure tot el Lluçanes des d'aquest punt. Continuarem pel camí que ens retorna al Camí Ramader. Creuarem la carretera per sobre i tot seguit per la cara de Ponent trobem la Pedra Dreta (menhir, monòlit).
Continuem pel camí fins trobar una cruïlla (pal indicatiu). En aquest punt, seguim la pista que volta la casa de la Casanova del Grau. Una mica més endavant trobem una nova cruïlla i el GR 1 (pintura vermella i blanca), que seguirem per una vella pista forestal que ens baixarà al nostre punt de sortida.

Cartografia: Editorial Alpina, mapa Lluçanès.