Photo ofRequesens - Puigneulós per coll Forcat i coll del Faig, passant pel pou de gel i pel Forn de Teules Photo ofRequesens - Puigneulós per coll Forcat i coll del Faig, passant pel pou de gel i pel Forn de Teules Photo ofRequesens - Puigneulós per coll Forcat i coll del Faig, passant pel pou de gel i pel Forn de Teules

3 hours one minute
January 26, 2019
January 2019

near Requesens, Catalunya (España)

Bonica excursió que permet tenir grans vistes de l'Alt Empordà, del Rosselló i gaudir de l'especial fageda modelada per la tramuntana. La baixada permet veure els canvis de vegetació: fageda-roureda-castanyeda-alzinar-sureda. A més, visitem un gran pou de glaç i un forn de teules.

La sortida és des de La Cantina de Requesens on podem deixar el cotxe (en iniciar la caminada no es va iniciar l'enregistrament de ruta i per això marca l'inici uns metres més amunt). S'hi accedeix per pista practicable des de Cantallops.

La ruta està força ben marcada. Cal seguir sempre les marques grogues. Al coll dels Termes es segueix el GR (marques blanques i vermelles fins al Puigneulós). Fet el cim cal anar direcció sud, travessant el filat (hi ha una part en què el filferro està deformat i per aquí es pot creuar). Baixem decidits seguint paral·lels al filat que també baixa direcció sud fins a la font de Tanyareda. Aquest tram segueix sent GR i és al coll de Faig quan ja seguim altre cop les marques grogues fins a La Cantina de Requesens.

A la durada marcada podeu descomptar a ritme moderat una hora de dinar si no ho feu i una hora de fotografies si no us entreteniu gaire. Per tant, es pot fer realtivament bé amb amb aproximadament 5:30h sense gaire aturades.

Coll de Forcat

En el coll seguiu uns pocs metres direcció nord, travesseu la tanca i agafeu el camí que de seguida teniu a la dreta. Al començament sembla una mica brut però després s'aclareix.

Coll de Forcadell

Puigneulós

• Photo of Joan Massachs
    Joan Massachs May 29, 2024

Vam fer aquesta ruta a l'hivern. Si és nevat, cal anar amb compte a la baixada de després del Coll del Faig perquè les marques a les pedres no es veuen i és fàcil perdre's.