Requesens-Puig Neulós-Requesens

December 14, 2013
December 2013

•   3.7 1 review

near Requesens, Catalunya (España)

Ascensió al Puig Neulos (1257m), punt culminant del Massís de l'Albera des del ¡veïnat i el castell de Requesens. Accés per pista no asfaltada (apte per vehicles tipus turisme) des de la població de Cantallops. Sensacionals boscos en un paratge molt feréstec i ben conservat, conservem-ho!

Després de seguir un petit tram del GR-11 fins a la bifurcació cap al castell de Requesens, s'inicia el tram d'ascensió vers el Coll del Faig. Es pren el camí a l'esquerra que remunta el Torrent de Coll Pregon, tot el tram fins al Coll del Faig está senyalitzat amb marques de color groc. Es travessa un esplendorós bosc mediterrani de gran diversitat i molt ben conservat(alzines, roures, castanyers i avellaner i destanquen enormes boixos grevols). Inicialment recorregut és per pista amb algunes dreceres per corriol, i finalment es converteix en un corriol molt dret que s'endinsa en una fageda de gran bellesa, tot buscant el camí més directe fins al Coll del Faig.
Una vegada al Coll del Faig, divisoria entre Catalunya i França, es pren el GR-10 a l'esquerra i ja només es tracta de resseguir la carena vers el Puig Neulós, coronat per una immensa torre de telecomunicacions. No obstant, destaquen encara més els monumetals faigs careners i que s'estenen també per tot el vessant francés avall. El camí els va sortejant per acabar sortint a uns prats i escometre la darrera pujada al cim. Grans vistes i gran cim tot i les construccions i la carretera que hi accedeix des de la banda francesa.

La baixada es pot fer per la banda oest de la carena i hi ha diverses opcions. En el nostre cas, com que el dia estava a les acaballes, varem arribar fins al Coll del Pou i des d'aquí vam baixar per una pista molt llarga i amb moltes girangonses (i bastant pedregosa a trams) que et torna al veïnat de Requesens en aproximadament 1h30'. Amb més temps es pot allargar el descens per la carena fins al Coll Forcat però en aquest cas, especialment si no es coneix bé el territori, s'ha de parar més atenció perqué el camí carener s'endinsa en el bosc i nosaltres no varem apreciar una senyalització tan precisa com en el tram d'ascensió al Coll del Faig.

• Photo of lluisribesportillo
    lluisribesportillo Dec 17, 2013

La pujada cap el Puig Neulós pels boscos de la bassant catalana és un petit santuari de bosc mediterrani fantàstic. I en un bon dia, les vistes de la Plana de Roselló des del cim són molt grans.

Cal seguir bé la ruta i els camins ja que hi han múltiples dreceres i corriols que ens poden fer perdre fàcilment pel bosc.