Remich, wandeling Mosel-boulevard, bosbeek en wijngaarden

Photo ofRemich, wandeling Mosel-boulevard, bosbeek en wijngaarden Photo ofRemich, wandeling Mosel-boulevard, bosbeek en wijngaarden Photo ofRemich, wandeling Mosel-boulevard, bosbeek en wijngaarden

May 21, 2019
May 2019

near Remich, Remich (Lëtzebuerg)

Afwisselende wandeling vanuit Remich over de boulevard aan de Moselrivier, langs de Heedbaach in het bos en door de wijngaarden zuidelijk van Remich.

We starten op de grensbrug tussen Remich en het Duitse Nennig. Nadat we op de boulevard beneden zijn gekomen nemen we eerst even de maat bij de hoogwaterlat. Via de fontein, de ijzeren hondenuitlaatster en de fietscarousel komen we op het kruispunt waar we de Mosel even verlaten, het dorp doorlopen en bij de pichnickplek, met uitzichtpunt, in het bos verdwijnen.

Een prachtig bos met een nog mooiere beek die gigantisch meandert en al slingerend naar de Mosel stroomt. Op diverse infoborden wordt kennis overgedragen over de lokale flora en fauna.
We maken een klein ommetje langs een oud kruisbeeld en lopen dan door naar de bovenkant van Remich.

Hiervandaan starten de wijngaarden zuidelijk van het stadje. Deze lopen op het moment net uit dus zijn nog frisgroen maar een beetje kaal nog.
Genietend van de prachtige vergezichten over de omliggende dorpen en de rivier lopen we weer naar beneden.

Langs de mosel lopen we weer terug naar Remich waar ook diverse riviercruise-boten aan de kade liggen.

Terug bij de brug zijn we weer rond en hebben precies 10 km gelopen.

Start op de grensbrug bij Remich

De grens is midden op de brug die Remich in Luxemburg verbind met Nennig in Duitsland. Aan de Duitse kant ligt de camping en aan de Luxemburgse zijde liggen de cruiseboten aan de kade. Ook 2 infoborden ontbreken niet met informatie over deze oeververbinding.

PictographFountain Altitude 430 ft

Fontein met kunstwerk

Verder langs de Mosel met zicht op de brug.

Picknickplek met uitzicht op Remich

Rechtdoor over de open plek

Langs de boom met ingegroeide richtings-plaatjes.

Photo ofBruggetjes route langs en over de beek Photo ofBruggetjes route langs en over de beek Photo ofBruggetjes route langs en over de beek

Bruggetjes route langs en over de beek

Om de Heedbaach te kunnen volgen met droge voeten zijn er overal plankiers gebouwd.

Saar in de beek Heedbaach

Halverwege een infobord met uitleg over de beek, flora en fauna.

Meanderende beek

Een foto met waar de beek bijna is doorgebroken en in bosinformatiebord.

Druiven met uitzicht

Saar tussen de druiven

PictographSummit Altitude 815 ft
Photo ofUitzicht op Remich vanaf het hoogste punt Photo ofUitzicht op Remich vanaf het hoogste punt Photo ofUitzicht op Remich vanaf het hoogste punt

Uitzicht op Remich vanaf het hoogste punt

Afdalen naar de Mosel

• Jan van den heuvel Aug 3, 2019

Mooie en duidelijke wandeling

Wicky en Erick Aug 3, 2019

Hallo Jan, Dank voor je aardige berichtje. Misschien staan er nog meer mooie wandelingen op onze site voor jouw. Op onze eigen wandelsite staan ze per land en provincie geordend. Hartelijke groet, Erick en Wicky.

• Photo of Hayke van Dommelen
    Hayke van Dommelen Sep 2, 2021

Heerlijke wandeling! Vandaag 22 graden en voor de hond tussen de wijnvelden wellicht wat warm maar ook voldoende koele schaduwhoekjes. Met als beloning een duik in de Moezel. Het was fijn!

Top!

Wicky en Erick Sep 2, 2021

Hallo Hayke, leuk om een berichtje en sterren te mogen ontvangen. Misschien staan op onze eigen site nog een paar aardige wandelingen, kijk maar eens rond. Hartelijke groet, Wicky en Erick.

• Photo of LETZ HIKE - Bogdan
    LETZ HIKE - Bogdan Oct 4, 2021

One of the most complete hikes in the Moselle Valley, which shows you that Remich is more than just the crowds of Espanade on sunny weekends. First of all, the vineyards, but also the orchards, the flower fields and the forest in the last part will delight nature lovers.

Wicky en Erick Oct 4, 2021

Hello Bogdan, thanks for your great comment. It's a really nice place to be and walk around. Greetings Erick en Wicky.