Rellinars Castell de Bocs (100 cims)

Photo ofRellinars Castell de Bocs (100 cims) Photo ofRellinars Castell de Bocs (100 cims) Photo ofRellinars Castell de Bocs (100 cims)

October 12, 2022
October 2022

near Rellinars, Catalunya (España)

Han ampliat la llista de “100 cims” amb el Castell de Bocs, un vell conegut de la serra de l’Obac. Hem passat alguns cops per sota, però pensàvem que no s’hi pujava. Avui toca fer-ho.
Qualifico aquesta excursió de difícil perquè cal emparrar-se per una canal amb una corda i te algun pas lateral aeri que fa un cert yu-yu. No s’aconsella desprès de pluges.

Anem cap a Rellinars. Aparquem vora la parròquia del poble. Som 8 de colla. Agafem la pista sense asfaltar que surt planera davant el parking. Aviat puja cap a Can Casajoana per la vora de la riera. Passem al costat dels rentadors del mas i seguim amunt fins al coll de La Morella on trobem el Camí Ral Terrassa-Manresa. Sota la torre d’alta tensió baixa un corriol cap a Matarrodona i Mura. Anem a la dreta per la pista que te una cadena direcció Hostalets del Davi, antic hostal del camí avui enrunat i amb una bassa.

Seguim la mateixa direcció, deixant les pistes i camins que van a la dreta. El camí s’eixampla i passa un petit coll, desprès baixa amb un bonic tros empedrat. Trobem l’avenc del camí Ral i al cap de poc som a Coll de Correu.

Es un veritable coll, on travessa el camí Ral un altre de perpendicular que ve del Sot de Matarrodona (nord) i va cap a la Boada (sud). Seguim aquest últim, un corriol xaragallat que baixa fort fins a trobar ben aviat una pista ampla i planera que seguim cap a la dreta. Anem vorejant per sota el Castell de Bocs.

Al cap de poc, una fita a la nostra dreta indica un corriol amunt cap el nostre objectiu. Trobem la canal amb la corda. 4 decidits anem amunt , desprès es fa camí que va vorejant amb trossos aeris fins encarar la pujada final pel davant que precisa una petita grimpada amb ajuda.

Dalt el Castell de Bocs es pla, amb una bonica senyera. Mont bona vista cap al sud. Abasta des la casa Nova de l’Obac fins l’Anoia i el sud del Bages. Sota nostre les masies de les Boades, les Cases i tot Rellinars. Presidit tot per Montserrat.

Tornem pel mateix corriol fins retrobar els companys, que reprenem pista fins arribar davant el Mas de la Boada, amb tanques pel bestiar. Molt cuidat. Seguim cap a la dreta fins la font de la Boada(o les Boades).. El darrer cop que varem aquí (2005) era un goig d’aigua. Avui està tot sec i la bassa ha desaparegut. Quina llàstima!.

Ens aturem a fer un mos vora les runes del Mas o barraques de Les Cases. Anem seguint el GR-5 per pista i alguna drecera fins una petita explanada on ens desviem cap a l’esquerra per visitar la Balma de l’Andalo (hi han indicacions) força ben conservada. Tornem a la pista i aviat som al punt de sortida. Un beure al bar del poble arrodoneix el dia.

Una bonica excursió en molt bona companyia

300 Aparcament

Parròquiade Sant Pere i Sant Fermí de Rellinars. Bones vistes de Can Gibert de baix.

PictographMountain hut Altitude 1,378 ft

301-Can CASAJOANA

Antiga masia de Rellinars. Avui també allotjament Casa Rural.

302-CAMI RAL

Trobem el camí Ral de Terrassa a Mnaresa, el seguim direcció est, cap a Terrassa

PictographRuins Altitude 2,070 ft

303-Hostlets del DAVI

Antiga fonda del Camí Ral, ara enrunada. Molt bones vistes de la serra de l'Obac

305-AVENC del Camí Ral

Protegit amb una barana. Te uns 5-6 metres de fondo

306-COLL de CORREU

Important cruïlla de camins. Al Nord cap al Torrent de la Cansalada i les Balmes de l'Espluga, Si seguim el cami Ral, cap al Paller Tot l'Any. Cap al sud, baixada a la Boada i Rellinars

306- Arribem a la PISTA

Seguim cap a la dreta

307-PUJADA al Castell de Bocs

Corriol a la dreta de la pista, marcat amb una fita

310-Castell de BOCS

Un dels nous "100 cims" de la FEEC. Molt bones vistes de la serra de l'Obac i Montserrat

312-Font de la Boada

Ara ben seca. Quina llàstima

PictographRuins Altitude 1,515 ft

314- Les CASES

O Barraques de les Cases. Runes d'una antiga masia en el GR-5. Possible aixopluc

316-Trencall esquerra

Cap a la Balma de l'Andalo