Relleu - Pasarelas del Pantano de Relleu (Variante)

Photo ofRelleu - Pasarelas del Pantano de Relleu (Variante) Photo ofRelleu - Pasarelas del Pantano de Relleu (Variante) Photo ofRelleu - Pasarelas del Pantano de Relleu (Variante)

6 mi
February 15, 2022
February 2022

near Relleu, Valencia (España)

Een wat andere en korte versie van mijn vorige wandeling.
deze
Uiteraard is het doel alleen maar de wandelbrug maar deze versie heeft iets minder asfalt.
Het was al een stuk drukker dan vrijdag en de parking bij het ayuntamiento stond om 9:30 al helemaal vol, best dus 1 van de alternatieven te zoeken.
In het weekend vrees ik helemaal een overrompeling.

Voor meer info en het reserveren zie de website van Relleu

IBP index 41

zie: http://www.ibpindex.com

3D view https://ayvri.com

Vallei van de rio Amadorio

Door de rivier over de stapstenen

Mooie uitzichten hier, ondanks het toch wat dorre landschap.

Puigcampana in de verte.

De oude stuwdam en het platform waar de loopbrug begint

PictographRuins Altitude 953 ft

Oude huisje bij het stuwmeer

Bruggetje juist voor het begin van de eigenlijke loopbrug.

PictographLake Altitude 889 ft

Beneden in het oude bijna droogstaande stuwmeer.

Ook aan deze kant is de omgeving een stuk droger dan wij gewend zijn.

Laatste stukje asfalt richting Relleu

Einde van de loopbrug met het uitzichtpunt met glazen bodem.

• Photo of María Marron
    María Marron Apr 4, 2022

Het is inderdaad zeer druk deze route. Ongetwijfeld als gevolg van de forse promotiecampagne.

Sandal man Apr 4, 2022

Bedankt voor de positieve reactie.

billy1968 Oct 30, 2022

Hoi hoi Sandal Man. Vraagje. De weg heen naar de kloof zullen we rechtstreeks lopen maar teruggaand misschien een stuk van deze route. Welk stuk zou je dan aanbevelen? Rechtsom of linksom?

Sandal man Oct 30, 2022

Hallo Billy, ik weet niet wat je met rechtstreeks bedoelt en ook niet wat je links of rechts noemt.
    Persoonlijk vind ik deze https://nl.wikiloc.com/routes-wandelen/relleu-pasarelas-del-pantano-de-relleu-variante-12km-114806955 het mooiste en kunnen wandelaars op het einde nog beslissen of ze door het prachtige dorpje meegaan of direct naar een terrasje.

billy1968 Oct 30, 2022

Bij deze route van 9km loop je een lus en bij de van 12km ziet t eruit dat je dezelfde weg weer terug loopt. Vandaar de vraag als ik die van 12km heen loop dan zou ik in jouw route van 9km rechtsom of linksom kunnen terug lopen. Misschien is t zo duidelijker.

Sandal man Oct 30, 2022

Beze route van 9 km vond ik de noordoost route niet zo mooi vandaar dat ik de laatste keer dezelfde weg terug heb genomen, op het stukje door het stuwmeer na. Als je het dorp niet ingaat is die van 12km ook 9km maar mis je een heel mooi stuk in het dorp.
    Hopelijk helpt mijn uitleg om het beste parcours te bepalen voor je groep.
    (vergeet niet te reserveren en je hebt /- 1 uur nodig om vanuit Relleu naar de hangbrug te gaan.)

billy1968 Oct 30, 2022

Thx. We hebben gereserveerd. Komt goed.

billy1968 Nov 5, 2022

We hebben gisteren een prachtige dag gehad. Bedankt voor het delen.

Sandal man Nov 5, 2022

Het was gisteren inderdaad een prachtige wandeldag, bedankt voor je reactie.