Photo ofRegió d'Agulles- Can Massana per els Pallers-refugi Barber-camí de les agulles- canal ample- coll del porc- foradada Photo ofRegió d'Agulles- Can Massana per els Pallers-refugi Barber-camí de les agulles- canal ample- coll del porc- foradada Photo ofRegió d'Agulles- Can Massana per els Pallers-refugi Barber-camí de les agulles- canal ample- coll del porc- foradada

September 26, 2015
September 2015

near El Bruc, Catalunya (España)

Variant de ruta del usuari Tot natura Volta per agulles i frares encantats.
Sortida de Can Massana el direcció al coll de la Guils, però de seguida agafam el camí que va a la dreta en direcció al Bruc. Anem a parar al camí de les batalles que deixarem per un camí que ja al nord en direcció al coll de la Guils però abans d'arribar-hi el deixarem per girar a la dreta en direcció a l'era dels Pallers i pujarem ça el nord per el camí de refugi.
Un cop al refugi i com era d'hora, vaig fer la volta a la roca de Partió ( no cal fer la, ) per tornar al refugi.

Per el cantó de ponent de la roca de la Partió pujan un camí al costat d'una canal, que ens portarà cam el camí de les Agulles. És un camí que agafà la canal i ofereix una certa dificultat ja puja dret i es una mica perdedor malgrat que hi algunes fites i marques grogues. Te un parell de pasos en que cal grimpar una mica, però el pas més complicades hi una corda per ajudar nos.
Arribarem al camí de les agulles hi anirem en direcció llevant fins el Portell Estret
Cal baixar la canal ample fins el camí de Príncep fins el coll del Porc, passant per El pas del Príncep, la canal del Lloro i la font de l'Esllivissada.
Un cop al coll del Porc agafem el cami que baixa en direcció nord.
Passem per la font del Port i gaudirem de molt bones vistes del Bages.
Seguim baixant una estona prendrem el camí que puja dret cap a la Foradada.
Baixem per el mateix camí fins arribar a el camí que havíem deixat en direcció a Can Massana.

Agulles

El Dau

Els Pallers

Refugi Barber

PictographMountain hut Altitude 3,057 ft

Petita dificultat

Desde dalt de les agulles

L'Escorpí

El Portell Estret

Cami del Príncep

Miranda

Parada i fonda

A la esquerra cap el Lloro

Pas del Príncep

Regió d'Agulles

• Photo of salva007
    salva007 Jan 16, 2017

La descripció que far xoringer és molt correcta, però jo el camí que puja del refugi cap al camí de les agulles, vaig seguir les marques vermelles, no grogues i sort d'això si no potser encara i sóc... aquest tram es força "duret" i complicat. Hi ha algun tram que la ruta i el track no van massa d'acord, però són les parets de Montserrat i segons el meu GPS 11.200 km i 670 metros, suposo que per al mateix.
    He fet la ruta anant sol amb 4 hores 20 minuts.

xoringer Mar 25, 2017

Hola Salva
    Eren vermelles,? Pot ser si tornaré per confirmar i ho modificaré.
    Gràcies per ls puntualització.
    Vares fer la volta s ls bola de Partió?
    Jo la vaig fer per error ja que seguint la canal que puja sl camí de les agulles (marques vermelles/ , grogues) vaig seguir un corriol s la dreta. Em vaig donar compte de seguida però com ja hi era i era d'hora vaig seguir.

• Photo of salva007
    salva007 Apr 4, 2017

Hola xoringer: No la vaig fer, vaig començar a caminar tard i anava per feina.

xoringer Apr 4, 2017

Hola Salva
    De totes maneres jo la vaig fer equivocació. Questió de perdre mitja hora

• Photo of Agata
    Agata Dec 3, 2019

Hola,
    estic pensant fer demà aquesta ruta amb el meu gos. Veig que hi ha un parell de trams on indiques que cal grimpar i/o ajudar-se d'una corda. Recordes com de llarg són aquests trams? El meu gos és bastant àgil i està acostumat a anar per muntanya, però no arriba a ser una cabra i com que és grandot (pesa 40 kg) jo no el puc pujar a coll.
    En qualsevol cas, si ho veig molt magre desfarem camí fins el refugi Vicenç Barbé i continuariem pel camí normal fins a Coll de Porc.
    salutacions!

xoringer Dec 4, 2019

Hola Agata, no crec que tinguis problemes amb el gos, l'unic tram a on podries tenir problema es quan deixes el refugi i pujes a les agulles, esta marcat com punt d'interès PETITA DIFICULTAT però el podeu evitar pujant mes a l'esquerra. Jo ho faria. Que vagi Molt be

Agata, mira els comentaris anteriors, jo em vaig equivocar al deixar el refugi i vaig pujar un fals camí a la bola de la partió

• Photo of Agata
    Agata Dec 5, 2019

Al final ho vaig descartar per la pluja, però la faré en alguna altra ocasió. Merci per la informació!