Refugi Vents del Cadí - Roca Tallada -Rigoreixer

Photo ofRefugi Vents del Cadí - Roca Tallada -Rigoreixer Photo ofRefugi Vents del Cadí - Roca Tallada -Rigoreixer Photo ofRefugi Vents del Cadí - Roca Tallada -Rigoreixer

January 4, 2018
December 2017

near Bagà, Catalunya (España)

Ruta circular amb sortida al Refugi Vents del Cadí, pujant pels Empedrats pel PR-125 fins la Font d'Escriu.
Allà agafem un camí ample a la dreta abans d'arribar a la font, que condueix fins la Caseta d'Escriu on enllacem amb el GR-107 direcciò Grèixer.
Passem pel Coll d'Escriu i baixem 1 km fins arribar a la desviació del Turó de l'Albiol i el Coll de Coma Castellana.
Pugem per un pas sota la cinglera fins arribar al Torrent dels Trulls on agafarem el camí fresat que es dirigeix al Pas de la Mona a l'esquerra. Uns cables ajuden a pujar per la tartera fins arribar al Pas de la Mona.
Un cop aquí cal seguir les marques de fites de pedres que van obrint pas per un terreny bastant garrigós, cap a la dreta del Pas de la Mona, flanquejant el turó pel sud i fins arribar al cim de la Roca Tallada.
Cal desfer el camí fins el Pas de la Mona i baixar amb ajuda dels cables fins el Torrent dels Trulls un altre cop, i allà agafar a la dreta pel mig del torrent seguint les fites fins trobar un camí prou marcat que condueix fins la mateixa Carretera de Coll de Pal.
Continuar a la dreta, carretera avall, fins Rigoreixer.
Un cop passada l'àrea recreativa, cal agafar un camí a la dreta que travessa el riu per un pont i seguir aquest camí fins arribar a una pista forestal que vé del Camping Bastareny.
En aquest punt cal seguir dret per un camí petit i marcat amb fites de pedres, deixant el càmping a l'esquerra.
El camí passa entre unes granges a l'esquerra i el bosc a la dreta, fins arribar a una sèquia que baixa dreta cap a la Carretera de Gisclareny, per on baixarem.
Un cop a la carretera cal seguir en direcció oest, a la dreta, durant 1 km, fins trobar la pista forestal que condueix a l'Adou del Bastareny, la Salle Natura i el Refugi Vents del Cadí, on tancarem la ruta circular.