Refugi Vents del Cadí - Refugi del Rebost

Photo ofRefugi Vents del Cadí - Refugi del Rebost Photo ofRefugi Vents del Cadí - Refugi del Rebost Photo ofRefugi Vents del Cadí - Refugi del Rebost

December 20, 2014
December 2014

near Bagà, Catalunya (España)

Ruta semi-circular per anar del Refugi Vents del Cadí al Refugi del Rebost i tornar, o a l'inrevès.
Si prenem la sortida a Vents del Cadí podrem gaudir de la pujada pels Empedrats (el track també conté el petit enllaç amb el Bullidor de la Llet) passant pel Salt dels Empedrats fins arribar a la Font d'Escriu. Aquí hem de capgirar a la dreta per anar a la Caseta d'Escriu i pujar al Coll d'Escriu seguint el GR-107.
Un cop al coll agafarem a la dreta un corriolet petit que puja seguint la carena cap al turó que s'hi veu. Amb l'ajut d'uns cables farem la grimpada al cim sense cap problema.
Des del cim carenejarem direcció Est fins trobar un corriol fitat amb pedres que seguirem fins arribar al Coll de Coma Castellana.
Després baixarem pel corriol evident del Torrent del Carrer d'en Torb, direcció Est, fins arribar a l'encreuament del corriol que porta al Pas de la Mona i al cim de la Roca Tallada (no inclós en el track).
Si seguim baixant pel torrent arribarem a una antiga pista mig perduda que vé de l'Estret de Malfrau, al riu de Gréixer, que cal seguir fins trobar la Carretera de Coll de Pal.
Cal baixar 100 mts per la carretra fins trobar l'entrador que baixa al riu i passa sota l'enorme viaducte de Bac de Diví. Aquí comença una formidable pujada seguint tot el Torrent de Bac de Diví, passant per davant d'arbres singulars com el Faig de Bac de Diví i el Faig Trifurcat de Bac de Diví.
Un cop a la Collada Xica hem de seguir el corriol que baixa al prat del Paller de Dalt on enganxarem amb el GR-150/4-2 que puja per la Canal Mala i condueix fins el mateix Refugi del Rebost.
Si prenem la sortida al Rebost, o bé per fer la tornada a Vents del Cadí, agafarem el corriol que baixa del refugi cap el Clot del Forn i la Caseta de Millarès, i d'aquí al riu de Gréixer passant pel vado de Cal Tinent, just al costat de la cruïlla de la Carretera de Coll de Pal i l'entrada al poblat de Gréixer.
Aquí agafarem la pista que puja ininterrompudament cap a Gréixer i el Coll d'Escriu des de on podem baixar a la Caseta d'Escriu i a la Font d'Escriu per la pista o bé fer-ho pel GR-107. Compte que 200 mts passada la Caseta d'Escriu hem de deixar el GR-107 i agafar un corriol molt ample a l'esquerra que va baixant al riu.
A la Font d'Escriu capgirarem a l'esquerra per agafar el camí de baixada dels Empedrats, passant pel Salt dels Empedrats i deixant a la dreta l'enllaç que porta al Bullidor de la Llet (inclós al track).
1 km camí avall arribarem al Refugi Vents del Cadí.