Refugi St. Jordi - Taga - St. Martí d'Ogassa - St. Amand

November 19, 2023
November 2023

near Ogassa, Catalunya (España)

El TAGA i PUIG de SANT AMAND -100 cims essencials- (19/11/23)

Sortida i arribada: Coll de Jou – Ogassa (Ripollès)
Distància: 11,4 km
Desnivell positiu: 976 m
Dificultat: Moderada
Temps total: 6h 20’
Participants: 23 (9 dones i 14 homes)

El diumenge 19 de novembre, vam fer dos cims, en una matinal. Una circular exigent que ens va permetre gaudir d’uns paisatges d’alta muntanya únics i assolir 2 pics que estan en la relació dels 100 cims essencials de la FEEC.

Poc abans de les nou, la vintena de participants, vam arribar al pàrquing de Coll de Jou. Amb una temperatura d’11°C, impròpia de l’època, vam començar a pujar fins al cim del Taga.

Al cim vam arribar a les 10; una hora després ja érem a 2.040 m i gaudint de la gran creu blanca que corona l’arrodonit cim.

Allà vam esmorzar i gaudir d’unes panoràmiques excepcionals. Pel sud: Sant Amand, el Montseny, Montserrat; pel nord: Puigmal, Canigó i molts més.

Després de la foto de grup, a 2/4 d’onze, vam baixar fins a la Portella d’Ogassa, a la qual vam arribar a les onze. Cal dir que al cim del Taga, 5 companys van abandonar i la resta de la travessa la vam acabar els 18 restants.

Vam seguir baixant, tot seguint el torrent de la Font del Freixe, fins arribar a l’ermita de Sant Martí d’Ogassa (s. XI), on vam arribar al punt del migdia.

Aquest va ser el punt més baix de la travessa a 1.370 m i una nova foto de grup va immortalitzar el nostre pas per aquesta joia del romànic.

I, en aquest punt, vam iniciar el segon ascens de la jornada. El puig de Sant Amand (el balcó del Ripollès) era el nou objectiu.

Durant dues hores, vam anar pujant els 500 m d’alçada que ens separaven del cim.

Vam passar per la Baga de Sant Amand i les planes de Freixera, abans d’arribar al “balcó del Ripollès”. La major part del trajecte discorre per entremig de boscos de faig i altres arbres caducifolis.

Gairebé a ¼ de tres, vam fer cim i vam albirar Ripoll i Sant Joan de les Abadesses.

Sense temps per perdre, vam baixar pel bosc de Sant Eloi que ràpidament ens conduí al punt final d’aquesta exigent travessa. Vam arribar a Coll de Jou, a les tres de la tarda.

Ruta circular des de Ogassa passant per:
- Taga (2.0 km)
- Portella d'Ogassa (3.4 km)
- Font del Freixe (4.4 km)
- Ermita de Sant Martí d'Ogassa (5.1 km)
- Mas Mitjavila (5.4 km)
- Puig de la Caritat (7.0 km)
- Coll Pany (7.6 km)
- Coll Pany de Dalt (7.8 km)