Refugi Pradell - Tossa plana de Lles

Photo ofRefugi Pradell - Tossa plana de Lles Photo ofRefugi Pradell - Tossa plana de Lles Photo ofRefugi Pradell - Tossa plana de Lles

August 23, 2015
August 2015

near Arànser, Catalunya (España)

Bona ruta per una matinal. Des del cim, la Tossa plana de Lles, que fa frontera amb Andorra i que és el punt més alt de la Cerdanya Catalana, hi han fantàstiques vistes si fa bon dia. Per arribar al punt de sortida, des de l'estació d'esquí de fons de Lles, es pot pujar amb el cotxe, per pista (oberta de Juny a Octubre), fins el refugi del Pradell, on comença la ruta a peu. Son només 8 Km pujar i baixar, i amb nens petits, parant molt sovint, es pot fer en menys de 5 hores. La pujada l'hem allargat una mica fins veure la Bassota de Setut.

Pla 1

PictographWilderness hut Altitude 7,001 ft

Ref. Pradell

• joaquinus2009 Sep 18, 2019

El track, perfecto, dificultad técnica ninguna, pero si vais con niños pequeños o no acostumbrados a andar, pensar que hay bastante desnivel (unos 800 mts desde el Pradell, en unos 3 kms de subida) y casi todo el tiempo sin árboles, o sea que a los más peques se les puede hacer algo durilla, prácticamente todo el recorrido va por prados, menos su subida inicial, pedregosa y por bosque. Por lo demás, ascenso sencillo, para los que se quieran iniciar en la alta montaña (2916 mts) , o para pasar un día agradable , con las hermosas vistas que hay desde la cumbre, sobre todo en primavera, con las picos aún nevados.