Photo ofCIRCULAR 6: Refugi Estanys de la Pera- Tossa Plana de Lles - Refugi Illa - Vall de Madriu - Collada de la Maiana - Refugi Photo ofCIRCULAR 6: Refugi Estanys de la Pera- Tossa Plana de Lles - Refugi Illa - Vall de Madriu - Collada de la Maiana - Refugi Photo ofCIRCULAR 6: Refugi Estanys de la Pera- Tossa Plana de Lles - Refugi Illa - Vall de Madriu - Collada de la Maiana - Refugi

one day 4 hours 31 minutes
September 29, 2021
September 2021

near Ràmio, Escaldes-Engordany (Andorra)

Viewed 1937 times, downloaded 90 times

Sortint del refugi, ens dirigim direcció SE per ascendir a una amplia coma herbada. Ben aviat, arribarem a una zona de molleres, formades per l'aigua procedent del riu que trobem enfront nostre. Remuntarem el riu, tenint-ho en tot moment a ma esquerra, fins a trobar-nos en un vall molt ample. Aquí podrem veure el Cim de Colilla. Continuarem per l'ample carena, fins a atènyer el cim (1h 10'). Cal senyalar que no hi ha un camí ben marcat, però, si el dia és clar, en tot moment veurem el cim i el recorregut no presenta cap dificultat tècnica. Un cop al Cim, resseguim la carena en direcció S, on s'intueix un camí que en uns 15' ens porta fins al peu del Tossal Bovinar. Aquí, sense perdre gaire alçada, baixem en direcció a la Collada Fonda. Continuem flanquejant la pendent de Coma Extremera per arribar al Port del Setut (2h 15') des d'on veurem l'estany de Setut, sota nostre. Remuntem una canal herbosa amb pendent pronunciada fins a arribar al Cim de Setut (3h). A partir d'aquí, anirem caminant per la carena, seguint un camí marcat per algunes fites, fins a la Tossa Plana de Lles (3h 15'). Un cop al cim, virarem al NE baixant uns 100m de desnivell fins a la Portelleta que separa la Tossa Plana de la Tosseta de Vallcivera. Remuntem fins a la Tosseta i ja quedarà baixar en direcció N fins a arribar al Refugi de l'Illa (4h). Sortint del refugi seguirem el traçat molt evident del GR11, que baixa a través de la Vall de Madriu, passant per la Cabanya dels Estranys i pel Refugi Riu dels Orris, fins a arribar al desvio (5h) on deixarem el GR11 per pujar la Collada de la Maiana en direcció SW. Travessem el riu i al poc temps (5’) trobem una cabana a la dreta. Continuem remuntem el camí ben senyalitzat fins a la Collada (6h 15’). Un cop aquí, baixem per uns prats fins al refugi de Perafita (6h 45’). Al refugi, trobarem les indicacions pel Port de Perafita. Seguim el GR11.10 amb direcció S i arribarem al Port (8h). Ara ja només queda baixar fins al refugi, seguint el camí ben fresat del GR 11.10.

PictographLake Altitude 8,822 ft

PictographWilderness hut Altitude 7,956 ft

PictographWilderness hut Altitude 7,320 ft

PictographWilderness hut Altitude 7,195 ft

• Photo of pluja2010
    pluja2010 Jul 11, 2022

Imprescindible portar el track per seguir la ruta per la falta de camí en la primera part del recorregut. Per distància, desnivell, absència de camí i dificultat en algun petit tram crec que s'ha de catalogar com a moderat i no fàcil.
    Formidable ruta fronterera amb vistes inpagables.

• Photo of Refugi Estanys de la Pera
    Refugi Estanys de la Pera Mar 30, 2023

Gràcies pel teu comentari! M’alegro que t’hagi agradat la ruta. I ja he canviat a moderat el nivell de difficultat. Fins la propera!