Photo ofCIRCULAR 3: Refugi Estanys de la Pera, Tossa Plana, Coll de la Maiana, Refugi Perafita, Estany de la Nou, Estany de Perafita Photo ofCIRCULAR 3: Refugi Estanys de la Pera, Tossa Plana, Coll de la Maiana, Refugi Perafita, Estany de la Nou, Estany de Perafita Photo ofCIRCULAR 3: Refugi Estanys de la Pera, Tossa Plana, Coll de la Maiana, Refugi Perafita, Estany de la Nou, Estany de Perafita

July 12, 2020
July 2020

near Ràmio, Escaldes-Engordany (Andorra)

Des del Refugi, seguir el GR 11.10 direcció Nord fins al Port de Perafita (45’). Un cop arribats al port, seguir en direcció Nord (cap a la dreta), a buscar una carena rocosa (Tossa Plana) que al principi és una mica estreta i, a mena que es va baixant en direcció cap al Nord, cap al Coll de la Maiana, es va fent molt ample. Enlloc d’anar directament al Coll de la Maiana, ens desviem en direcció Nord-Oest per fer parada a la cabana de caçadors (1h15').
Sortint de la cabana, desfem camí per anar a buscar la llera d’un torrent i baixar cap a la Vall de Perafita. Entrem en el bosc i anem perdent alçada fins a arribar al fons de la Vall de Perafita on ens retrobem amb el recorregut del GR 11.10 que ens portarà fins al Refugi de Perafita (1h 45').
Des del Refugi de Perafita, segui el GRP en direcció de Refugi de Claror. Travessem el riu i anem recuperant alçada seguint el GRP fins a arribar a l’Estany de la Nou (2h 30').
Deixem el GRP i voregem l’Estany tenint-ho a ma esquerra fins a arribar a l’altra extremitat de l’estany on anem pujant per una pendent molt suau en direcció Est. Arribats a dalt de la pendent (2h 45'), veurem un camí ben marcat que baixa cap a la Vall de Perafita (Est) on tornarem a trobar el GR 11.10, que aquest cop agafarem en direcció Sud, de pujada cap al Port de Perafita. El GR11.10 segueix el curs del torrent i ens porta fins a l’Estany de Perafita (3h 10'). Passat l’Estany, seguim el GR, recuperant alçada fins a arribar al Port de Perafita (3h 45'). En aquest punt, desfem el camí fins al Refugi dels Estanys de la Pera seguint el GR (4h 10').