Photo ofCIRCULAR 1: Refugi Estanys de la Pera - Pic de Perafita - Pic de Monturull - Refugi Photo ofCIRCULAR 1: Refugi Estanys de la Pera - Pic de Perafita - Pic de Monturull - Refugi Photo ofCIRCULAR 1: Refugi Estanys de la Pera - Pic de Perafita - Pic de Monturull - Refugi

June 14, 2021
June 2021

•   4.9 5 Reviews

near Ràmio, Escaldes-Engordany (Andorra)

Des del Refugi, seguim el GR 11.10 direcció Nord fins al Port de Perafita (45’). Després de superar un petit esglaó de terreny el sender es dirigeix al peu del Port de Perafita, en un indret anomenat Clots del Port, una zona d’aiguamolls on és molt probable trobar-hi bestiar pasturant. Superada aquesta zona més planera, el camí vira clarament a ponent per dirigir-se al pas fronterer. Tot i que el sender es dilueix una mica, el camí remunta una forta pujada fins a assolir el coll ubicat a 2.573 m (40’).
Resseguim l’amplia carena a l’esquerra (sud-oest), per un camí molt ben definit amb fites. El darrer tram d’ascens al Pic de Perafita, que poc a poc abandona l’herba per un terreny pissarrós, es redreça una mica més, tot i que no presenta cap mena de dificultat.
Dalt del cim de Perafita (1h 05’), després d’un descans per gaudir de les vistes, davallem per la carena a través d’uns petits esglaons fins a arribar al marcat coll de Claror (2.569 m), que separa els cims de Perafita i Monturull. En aquest punt, tornarem a remuntar per atènyer el segon cim de l’excursió, passant per alguns trams de més pendents, amb petites grimpades.
A dalt del Monturull (1h 45’), el cim es presenta com un altiplà coronat per una torreta de triangulació. En aquest punt, fem un canvi de rumb per dirigir-nos al límit SE de l’altiplà on iniciem el descens cap al Coll de Monturull (2.633 m), per continuar per l’amplia carena que forma la Serra d’Airosa, fins a un punt on les fites ens marcaran el canvi de rumb (SW) que ens ha de portar al costat de la Bassa de Claror, a través d’un corriol marcat entre un terreny pedregós.
Un cop arribats a la Bassa de Claror (2h 40’), la deixem a l’esquerra, fent un canvi de rumb (SE) en direcció a l’Estany Gran de la Pera. Tot i que el camí es desdibuixa, seguint les fites arribarem a la part més alta del bosc de pi negre ubicat just a sobre de l’estany Gran de la Pera. Baixarem per un corriol entremig dels arbres i del neret fins a arribar a l’estany. Un cop aquí, el vorejarem tenint-ho a ma esquerra i ens dirigirem cap a la pista que porta fins al Refugi dels Estanys de la Pera (3h 30’).

PictographLake Altitude 8,114 ft

PictographLake Altitude 7,713 ft

• Photo of Antonia Freixas
    Antonia Freixas Jul 6, 2021

Es pot arribar en vehicle fins al refugi de les Pollineres???

Refugi Estanys de la Pera Jul 6, 2021

Hola Antonia,
    Al dia d’avui sí.
    Salutacions!

• Photo of M e P
    M e P Jul 7, 2021

Sortint del refugi dels Estanys de la Pera, a mà dreta segueixes el GR fins arribar al coll de Perafita.
    Seguir la carena i passat el coll de Monturull, seguir les fites de pedra, perfectament visibles.
    La Genni (guarda del refugi) ens va explicar perfectament el recorregut.

Refugi Estanys de la Pera Jul 31, 2021

Moltes gràcies pel teu comentari i valoració M e P! Fins la propera!

• Photo of Antonia Freixas
    Antonia Freixas Aug 2, 2021

Ara ja no es pot arribar amb cotxe fins a Pollineres

Refugi Estanys de la Pera May 15, 2022

Si tens reserva al refugi, pots deixar el cotxe a Pollineres. Per més informacions ens pots contactar per whatsapp al 606.99.14.73.
    Fins aviat!

• Photo of pluja2010
    pluja2010 Jul 11, 2022

Ruta amb unes vistes espectaculars i un trsck molt fàcil de seguir i molt detallat.

• Photo of CarlesLN
    CarlesLN Aug 2, 2022

Ruta feta el passat dia 29/07/2022 des del refugi. Fàcil de seguir i molt ben explicada. Entorn espectacular.
    Molt bona atenció per part de la Genni (guarda del refugi) i molt bona cuina. Val la pena fer una escapada fins aquest refugi.

• Photo of Marta Folch
    Marta Folch Jul 20, 2023

Vem fer aquesta ruta el dissabte 15 de juliol 2023. Ruta molt ben explicada. A nosaltres ens va sortir 9,83km. Ens ha sortit amb més kilometres per que quan vem baixar del Montorull vem seguir un mica la cresta i després no vem tornar al refugi sino que vem anar a Pollineres.
    Un deu pel refugi estanys de la pera. Vem trobar-nos com a casa. Moltes gràcies.

• Photo of bertpuig
    bertpuig Aug 17, 2023

Excursió molt completa per un entorn espectacular. Track molt ben detallat i fàcil de seguir.
    Felicitar als responsables del Refugi Estanys de la Pera per la tasca de divulgar un entorn tan bonic i per molta gent tan desconegut.