Photo ofCIRCULAR 5: Refugi Estanys de la Pera - Pic de Perafita - Coll de Claror - Refugi Photo ofCIRCULAR 5: Refugi Estanys de la Pera - Pic de Perafita - Coll de Claror - Refugi

July 26, 2020
July 2020

near Ràmio, Escaldes-Engordany (Andorra)

Des del Refugi, seguim el GR 11.10 direcció Nord fins al Port de Perafita (45’). Després de superar un petit esglaó de terreny el sender es dirigeix al peu del Port de Perafita, en un indret anomenat Clots del Port, una zona d’aiguamolls on és molt probable trobar-hi bestiar pasturant. Superada aquesta zona més planera, el camí vira clarament a ponent per dirigir-se al pas fronterer. Tot i que el sender es dilueix una mica, el camí remunta una forta pujada fins a assolir el coll ubicat a 2.573 m (40’).
Resseguim l’amplia carena a l’esquerra (sud-oest), per un camí molt ben definit amb fites. El darrer tram d’ascens al Pic de Perafita, que poc a poc abandona l’herba per un terreny pissarrós, es redreça una mica més, tot i que no presenta cap mena de dificultat.
Dalt del cim de Perafita (1h 05’), després d’un descans per gaudir de les vistes, davallem per la carena a través d’uns petits esglaons fins a arribar al marcat coll de Claror (2.569 m), que separa els cims de Perafita i Monturull. En aquest punt, començarem a baixar flanquejant cap a la dreta sobre terreny herbós al principi i pedregós en el tram final, abans d’arribar a la Bassa de Claror.
Un cop a la bassa, la vorejarem, canviarem de rumb (SE) i seguirem les fites que ens portaran fins a la part alta del bosc de pi negre que es troba a tocar de l’Estany Gran de la Pera.
Baixarem per un corriol entre els arbres i el neret fins a arribar a l’Estany. El vorejarem i anirem a buscar la pista que ens porta fins al refugi.