Photo ofCIRCULAR 4: Refugi Estanys de la Pera - Monturull - Refugi de Claror - Estany de la Nou - Port de Perafita Photo ofCIRCULAR 4: Refugi Estanys de la Pera - Monturull - Refugi de Claror - Estany de la Nou - Port de Perafita Photo ofCIRCULAR 4: Refugi Estanys de la Pera - Monturull - Refugi de Claror - Estany de la Nou - Port de Perafita

June 7, 2021
June 2021

near Ràmio, Escaldes-Engordany (Andorra)

Seguim la pista que surt darrera del refugi. A la primera corba, trobarem un cartell que ens indica l’Estany Gran de la Pera, ens enfilem pel corriol i en 10’ ens trobem a l’estany. El voregem, tenint-ho a la dreta i anem a buscar el bosc de pi negre. Remuntem el bosc per un corriol fins a arribar a dalt d’una ampla carena, des d’aquí trobarem unes fites que, després d’una breu baixada, ens faran enfilar als peus de les canals del Monturull on trobarem la Bassa de Claror (30’). Deixem la Bassa a la nostra dreta i, resseguint les fites per un camí pedregós, en direcció SW, que ens portaran a dalt de l’ample carena de la Serra Airosa (1 h).
Un cop a la carena, canviarem de rumb i girarem cap a la dreta (direcció NW). Seguint les fites i un camí bastant marcat, en uns 30 minuts arribarem al cim de Monturull (2.759 m). Un cop aquí, buscarem les fites que baixaran en direcció al Pic Negre d’Urgell (NE). Seguint el camí fitat, per un terreny pedregós, arribarem als peus del Pic Negre d’Urgell (2 h), aquí canviarem de rumb (N) i baixarem pel camí de pissarra negra seguint les marques taronges i vermelles fins a arribar al Refugi de Claror (2h 30’).
Després d’un breu descans, continuarem el camí baixant pel GR en direcció a l’Estany de la Nou (3h). Un cop a l’Estany, el vorejarem a la dreta, pujarem una pendent suau fins a trobar unes fites que ens portaran a la vall de Perafita, on tornarem a seguir les marques del GR 11.10, que remunten fins al Port del Perafita passant per l’Estany de Perafita.
Un cop al coll, seguirem baixant pel GR11.10 fins a arribar al refugi dels Estanys de la Pera.

PictographLake Altitude 7,700 ft

PictographLake Altitude 7,749 ft

• Photo of claramasriera
    claramasriera Aug 24, 2021

Hem fet la ruta dues persones adultes de 42 i 43 i dos nens de 10 i 13 anys. Hem dormit al refugi dels estanys de la Pera i hem sortit el matí a les 08:30 aproximadament del refugi per fer aquesta circular preciosa però hem anat a ritme tranquil i disfrutant de la ruta i el paisatge. El primer ascens fins al pic de Monturull l'hem fet bé, hem patit una mica fins el refugi de Claror perquè hi ha una zona força escarpada i un camí primet. El refugi lliure de Claror, ja a Andorra, és ideal per si s'hi vol fer estada, està net, hi ha lliteres, etc... És l'únic punt d'aigua potable de la ruta, hi hem parat a dinar i a emplenar cantimplores. Pel camí hem vist isards i marmotes. Ens hem arribat fins l'estany de la Nou però feia massa vent per banyar-nos-hi. El tram final de pujada al coll de Perafita se'ns ha fet dur perquè ja estàvem força cansats i la baixada fins al refugi relliscava bastant el camí de pedres. En general, però molt bona experiència, gràcies a la Genni del refugi per la proposta.

• Photo of Refugi Estanys de la Pera
    Refugi Estanys de la Pera May 15, 2022

Gràcies a vosaltres Claramasriera per la visita! Espero veure-us aviat de nou per aquesta zona!

• Photo of JuanmarMmar
    JuanmarMmar Sep 23, 2022

molt interesant,la tinc de fer,gracies.