Photo ofCIRCULAR 2: Refugi dels Estanys de la Pera - Tosa del Sirvent - Pic de Colilla - Estany de Colilla - Refugi Photo ofCIRCULAR 2: Refugi dels Estanys de la Pera - Tosa del Sirvent - Pic de Colilla - Estany de Colilla - Refugi Photo ofCIRCULAR 2: Refugi dels Estanys de la Pera - Tosa del Sirvent - Pic de Colilla - Estany de Colilla - Refugi

September 14, 2020
September 2020

near Ràmio, Escaldes-Engordany (Andorra)

Des del Refugi, seguim el GR 11.10 direcció Nord fins al Port de Perafita (45’). Un cop arribats al port, continuem cap a la dreta, a buscar la Tosa del Sirvent. La pujada es fa molt suau tota l'estona i, un cop a dalt (1h 30') tenim unes vistes panoràmiques de la Vall de Madriu i de la Cerdanya.
A partir d'aquí anem seguint la carena en direcció Sud, cap al Pic de Colilla o dels Estanyons. S'intueix un camí que, en algun moment va retallant per sota de la carena i, en altres moments es mou just a dalt del perfil de les muntanyes. Es tracta d'una carena tècnicament molt fàcil, amb pendents acusades en la vessant andorrana i molt suaus en la catalana.
Un cop arribats al Pic de Colilla (3h), anem baixant al llarg de la vall que es forma entre el Pic de Colilla i el Tossal Bovinar, fins a trobar el riu que desemboca més a vall a l'Estany de Colilla. Resseguim el riu, perdent alçada i aquest ens portarà fins l'Estany de la Colilla (3h 30').
Deixem l'estany darrera nostre i baixant cap a la vall, trobarem unes fites que ens indiquen el camí de pujada fins al Roc dels Quatre Duros (un conjunt de roques que destaquen en mig d'uns prats). Un cop arribats al Roc dels Quatre Duros (3h 45'), travessem el prat sense perdre alçada i fins a trobar unes fites que ens indiquen el camí que va flanquejant la muntanya i que ens porta en uns 40 minuts fins al refugi.

• mariapuigpi Aug 19, 2023

No hem fet tot el recorregut perqué anavem amb persones que s’ens feia tard.