Refugi del Rebost - Coll de Jou - Tossa d'Alp - Collada de Comafloriu

Photo ofRefugi del Rebost - Coll de Jou - Tossa d'Alp - Collada de Comafloriu Photo ofRefugi del Rebost - Coll de Jou - Tossa d'Alp - Collada de Comafloriu Photo ofRefugi del Rebost - Coll de Jou - Tossa d'Alp - Collada de Comafloriu

July 9, 2020
July 2020

•   5 2 Reviews

near Bagà, Catalunya (España)

Deixem el cotxe al pàrquing que trobem al revolt del km 13 de la carretera que va de Bagà al coll de Pal (al Coll del Forn). A tres 7:45 agafem el sender que baixa del coll del Forn, just darrere del pàrquing i deu minuts més tard passem per davant del Refugi del Rebost. Les boires fan que els penya-segats del Moixeró juguin a fet i amagar mentre anem baixant cap al Riu de l'Hospitalet en una passejada tranquil·la i amable enmig d'un arbrat poderós. Una vegada travessat el riu (Ja són les 8:30) ens comencem a enfilar pel camí que ens haurà de conduir per sota de la Roca Sança fins al coll de Deogràcies (allí farem una aturada per esmorzar) i, de seguida, fins al coll de Jou (10:20). El sender fins al coll, ombrívol, agradable i molt ben traçat, ens ha anat enlairant amb les sever giragonses, arrapats a la Roca impressionant d'una banda i oberts a la panonàmica esplèndida del Pedraforca i Serra d'Ensija d'altra banda.
Passat el coll de Jou s'obre la plana de la Cerdanya sota els nostres peus. L'itinerari de Cavalls del Vent que anem seguint ens permetrà dominar, a una banda el Berguedà (caminem per damunt d'aquells penya-segats que en començar la caminada vèiem tan amunt) i a l'altra la Cerdanya. El camí ens va enlairant fins a superar la mole immensa de la Tossa. Arribem al cim a les 11:50. Després del ritual de les fotografies baixem al Refugi del niu de l'Àliga on ens permetem el luxe inhabitual de prendre un refresc o una cervesa dalt del cim en lloc de fer-ho en acabar el descens.
A les 12:25 iniciem el camí de descens, seguint l'itinerari de Cavalls del Vent cap al Cap del Serrat Gran (12:58: panoràmica espectacular). Comencen a parèixer boires que s'enfilen per la falda del Puigllançada, davant nostre. Abandonem el camí de Cavalls del Vent per dirigir-nos cap a la Collada de Comafloriu, on ens esperen una bona colla de vaques tranquil·lament ajagudes al verd intens (13:15). Seguim el descens ràpid però amable fins al Pla de Bagà (13:45: un autèntic jardí, amb uns rosers silvestres en plena florida). Després tan sols ens queda fer un quilòmetre de carretera fins a l'aparcament on ens esperen els nostres cotxes. Són les dues.

Cap Del Serrat Gran

• Photo of LTresB
    LTresB Jul 9, 2020

Molt bé Josep Maria!
    Ve de familia lo de les cròniques...
    Jajajjaja
    Merci!

• Photo of JoanaF
    JoanaF Oct 12, 2022

Una ruta molt bonica i fàcil de seguir. Molts canvis de paisatge i vistes espectaculars. L'hem fet avui i l'hem gaudit moltíssim. Moltes gràcies per compartir-la 😊

• Photo of Saurio65000
    Saurio65000 Mar 3, 2024

Moltes gràcies per compartir la ruta, i per la detallada explicació. Ahir la vam fer amb força boira en gran part de la ruta,( cosa que no em desagrada gens ni mica), per sort en molts moments vam poder gaudir d' unes vistes impresionants. Ens va agradar molt. Gràcies.