Photo ofRefugi de Rulhe-Estany de Juclar-Coll de Juclar-Coll de l'Alba-Est Quart-Est Pedoures-L'Ospitalet Photo ofRefugi de Rulhe-Estany de Juclar-Coll de Juclar-Coll de l'Alba-Est Quart-Est Pedoures-L'Ospitalet Photo ofRefugi de Rulhe-Estany de Juclar-Coll de Juclar-Coll de l'Alba-Est Quart-Est Pedoures-L'Ospitalet

July 31, 2010
July 2010

near Soldeu, Parròquia de Canillo (Andorra)

El dia abans havíem fet Merens-les-Vals-Refugi de Rulhe pel GR-10. Ja hi ha un track d'aquest recorregut al wikiloc (http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=500171)
Sortim del Refugi de Rulhe (2185 m) i seguint sempre GR -no l'abandonarem mai- baixem cap a la vall que tenim al sud del refugi amb els estanys que ja es veuen del refugi estant. Remuntem els estanys en direcció sud. El de més amunt és el de Juclar del cantó francès, amb una forma característica com de "C". Continuem pujant fins al coll de Juclar i des del coll mirant cap al sud veiem els dos estanys de Juclar andorrans i el refugi de Juclar. Continuem pujant cap al coll de l'Alba (2.546 m), punt culminant de l'excursió, i a l'altra banda ja veiem l'estany de l'Alba. Hi baixem i continuem cap a l'estany de Quart (Couart). Passat l'estany es pot continuar cap avall deixant el GR i anant a l'estany de Vidal i a una altra vall. Nosaltres no deixem el GR, sinó que continuem cap a la dreta, remuntant un collet que ens durà a l'estany de Pedoures (Pédourrés). Aquí es podria anar cap a l'oest per la part baixa de l'estany i fer la ruta circular del Nérassol. Nosaltres continuem baixant pel GR en direcció SE cap a un últim estany represat de molt mala manera amb una enorme paret de ciment i ja baixem fent algunes ziga-zagues cap al poble de l'Hospitalet (L'Hospitalet-près d'Andorre).
És una excursió fantàstica, seguint sempre GR francès, amb marques de pintura o fites. Hi ha moltíssima pedra, cosa que pot dificultar la marxa si està molla. Súper-recomanable.