Refugi de l’Arp- Sangonelles - Padrinàs- Cami dels Graus

Photo ofRefugi de l’Arp- Sangonelles - Padrinàs- Cami dels Graus Photo ofRefugi de l’Arp- Sangonelles - Padrinàs- Cami dels Graus Photo ofRefugi de l’Arp- Sangonelles - Padrinàs- Cami dels Graus

February 22, 2022
February 2022

near Tuixén, Catalunya (España)

Refugi de l’Arp- Prat i Barraca de Sangonelles -Font i Prat de Casalí- Mirador Cap de Guàrdia - Cortal de Romà- Font de Padrinàs- Cal Paller- Coll de Grau- Camí dels Graus- Coll Sobirà- Mirador Prat de l’Arp.

Atenció al desviament per anar al Mirador Cap de Guàrdia després de passar per la Font i Prat de Casalí. Nosaltres l’hem passat de llarg.

PictographMountain hut Altitude 6,368 ft

El Refugi de l’Arp (1937 m d’altitud) és un refugi de muntanya situat dins de l’estació d’esquí nòrdic de Tuixent-la Vansa, a la comarca de l’Alt Urgell. Ubicat a la vessant nord de la Serra de Port del Comte, la seva localització proporciona unes vistes espectaculars dels Pirineus. El refugi va ser construït l'any 1978 i es va reformar l'any 2008. El tracte de la gent que porta el refugi és excel.lent. Des de l'any 2020 la gestió depèn del Club Esport i Salut Catalunya, en aquest moment està molt vinculat a l’esport de gossos de trineu, ja que treballem en conjunt amb Cau de llops, el treball que realitzen tots dos equips ha fet esdevenir el refugi i la vall en un punt de referència a Catalunya per entrar en contacte amb els gossos de trineu.

PictographWilderness hut Altitude 6,407 ft

Taambé anomenada Barraca de Sangonelles (1.952 metres), refugi lliure en bon estat estructural però descuidat. Al costat trobem un parell de plafons amb informació de l’àrea i de la ruta entre Sangonelles i Sorribes. També hi ha una font i unes bones vistes en direcció nord.

Font del Diumenge

Punt d'interès

Prat de Casalí (2.069 metres), una gran planúria amb la font homònima al fons del prat. Gaudim de la soledat i de les grans vistes al nord.

Sorribes

Per arribar en aquest punt ens vam perdre Com veureu al track vam tenir que recular.

L’hem perdut i passat de llarg

Intersecció on podriem anar al bonic poble d'Ossera.

Padrinàs és un nucli del municipi de la Vansa i Fórnols, a l'Alt Urgell, a la vall de la Vansa. Més amunt de Montargull, seguint el curs del riu Fred es troba Padrinàs. Situat a 1.127 metres d'altitud actualment té 19 habitants. Hi ja una esglesiola dedicada a Santa Creu, amb teulada nova i arrebossada

Cal Paller

Cal Paller va ser una “Masia” al cor de la vall de la Vansa i Fórnols, construïda al segle XVIII. Fins l'any 1965 va estar habitada per la família Arnau, i després va romandre abandonada en la fortuna del temps fins a l'any 2000. Ara és un hotel rural amb molt bon aspecte en un lloc remot de la vall de la Vansa i Tuixent, probablement la vall més desconeguda dels Pirineus. A 1300 metres d'alçada i donada la posició de la casa, dalt d'un cingle, les vistes des de qualsevol racó estan assegurades

Mirador de l’Arp

Entremig d’extensions d’avet i pi negre, , el visitant pot assabentar-se, gràcies a tres plafons informatius, dels espais naturals de la zona, la flora i la fauna que atresora o els itineraris a peu que és possible emprendre des d’aquest punt, com el camí de la Pradella. A l’extrem del prat, sobre un rocam, es troba un mirador de fusta amb un cartell indicador i un banc per seure a extasiar-se amb el panorama, que abasta un bon tram del Pirineu aragonès i català, des del Turbó al Cadí, amb tota la vall esbatanada en primer terme i alguns poblets del fons a ull d’àguila, com Ossera, Sorribes, Padrinàs o Fórnols. Una vista que no te l’acabes, enmig d’un silenci majestuós.