Refugi de L Illa

September 26, 2019
September 2019

near El Barri, Escaldes-Engordany (Andorra)

1ª Etapa de la Coronallacs: Ruta que dona la volta a Andorra travessant els cims i llacs durant 5 etapes pernoctant als 4 refugis guardats d Andorra.
Aquesta primera etapa surt de l oficina de turisme de Les Escaldes i porta fins al refugi de l Illa seguint en tot moment el curs del riu Madriu a traves de la Vall Madriu Perafita. Es una etapa on s ha de salvar un desnivell d uns 1400 metres i en el que pasarem per indrets molt diversos. El primer punt d interes es el pont de Sassanat on veiem els primers salts del Madriu. Mes endevant arrivem al racó d Entremesaigues, on conflueixen els rius Madriu i Perafita. Seguim camí fins arrivar a Ramio, bordes i llogaret on el bestiar pasta, però fins els anys 50 eren habitades. Pasem mes endevant per un tram on trobem unes passarel.les al costat del Madriu. Es un dels trams mes macos del riu, poc desprès, arrivem al refugi de Puigverd, un bon lloc per aturar se i recuperar forces, doncs el tram que hem fet es exigent, pujada i molta pedra. Seguim el cami que ens porta fins el Refugi del Riu Orri, una vegada enrera, comencem a trobar els primers estanys que ens anuncien ja la proximitat del refugi de l Illa. Els dos mes grans son el de la Bova i ja a tocar el refugi, l Estany Rodó. El refugi de l Illa, trenca amb el estereotip de refugi que coneixem per Catalunya. Es un refugi nou, modern, integrat en el seu entorn, autosuficient i de gestió privada. L estada i el tracte per part dels guardes, molt be.
Es aquesta primera etapa, una etapa dura, exigent, tota ella de pujada, hem de salvar un desnivell de 1415 metres, amb un primer tram fins el refugi Puigverd, amb un cami amb molta pedra que desgasta força.