Refugi de coll de Banyuls al Refugi de Colomates passant pel pic Sallfort

January 14, 2024
January 2024

near Molinàs, Catalogne (Espagne)

La idea era fer la ruta:

Però després del pic Sallfort, al passar el refugi Tommy i arribar a la creu, l'anteriorment citat track segueix sense camí fins a trobar unes marques blaves (punts, X, ratlles de manera aleatòria en part tapades per la neu que quedava dels darrers dies) que es perden bastant al principi resseguint el bosc, i que segueixen pel mig dels arbres de baixada fins al trencant de la torre de la Massana. Un cop allà gira la dreta, i pocs metres més tard tira pel mig del bosc fent un desnivell bastant absurd amb un riu com a únic referent fins al refugi de Colomates on es troba de nou un caminet.

Llavors al refugi, deixem el track que seguíem de banda, i un cop a la font tirem cap al Coll del Pal pel camí més obvi que veiem bosc amunt. Per sorpresa, també hi trobem marques blaves tot i que les perdem amb facilitat.

Amb aquest canvi fem un camí més raonable i on evitem acumular un desnivell innecessari.

Per tant, aquest track que penjo està editat a l'ordinador aprofitant els diferents trams que hem fet avui per eliminar les parts no volgudes, i així fer la ruta que volíem fer i descobrir el refugi de Colomates, que pot servir de bon lloc per dormir si es vol fer la travessa Portbou-Jonquera, amb una font on avui (14/01/2024) hi rajava aigua.

De pujada seguim les marques grogues per la dreta del refugi, pugem a Sallfort per darrere també seguint marques grogues pintades. Allà el track està modificat per anar al coll del Pal per baixar al al refugi de Colomates que veiem des de la carena. És el track de tornada duplicat, tallat i enganxat.

Del refugi pugem de nou al coll del Pal, i seguint marques de GR tornem al Pic Sallfort on hi ha uns pals amb marques grogues que baixen per un camí més rocós que el de pujada, més perdedor també, on cal anar mirant bé de trobar les marques i fites que hi ha, fins a retrobar el camí de pujada, i que de baixada ens porta de nou al refugi del coll de Banyuls.

Dades del Base Camp (track editat):

- Distància: 10,7km
- Desnivell: +/-966m
- Temps: --------
- IBP Index: 89 (vermell)

La volta original són 11,64km, +/-1039m de desnivell i unes 5h 25min de recorregut, amb gran part del temps perdut al bosc sense camí.