Refugi Colomina - Pic de Peguera - Refugi Josep Maria Blanc - Refugi Colomina

Photo ofRefugi Colomina - Pic de Peguera - Refugi Josep Maria Blanc - Refugi Colomina Photo ofRefugi Colomina - Pic de Peguera - Refugi Josep Maria Blanc - Refugi Colomina Photo ofRefugi Colomina - Pic de Peguera - Refugi Josep Maria Blanc - Refugi Colomina

July 27, 2020
July 2020

near Cabdella, Catalunya (España)

Ruta circular que permet pujar al cim del Peguera sortint del Refugi de la Colomina i tornar-hi fent un tomb pel refugi Josep Maria Blanc.

Sortirem de la Colomina seguint el GR 11.20 direcció al refugi Josep Maria Blanc. Vorejarem els estanys de la Colomina i de Mar abans d'atacar la pujada al pas de l'Ós, força costaruda.
Una vegada a dalt del pas de l'Ós, abandonarem el GR per seguir a ma esquerra un cami que ens portarà al coll de Peguera.
Des del coll de Peguera el cami, ben fresat i fitat, ens portarà amb una forta pujada fins a la cresta del Peguera.
D'aqui només queda crestejar per assolir el cim. Per això caldrà superar blocs granítics de grans dimensions, sempre amb bones preses. La cresta és força aèrea, però sense cap dificultat per qui esta acostumat a aquest tipus d'exercici.

A dalt del cim, una roca plana on no caben més de dues persones, podrem admirar la conca de la Colomina, la vall dels Estanys Negres i Tort de Peguera amb el refugi Josep Maria Blanc i la vall del Monestero amb els Encantants.

Per la tornada baixarem del bloc summital i tot seguit desgrimparem per una canal força vertical amb molt bones preses, que no presenta cap dificultat.
Una vegada superada aquesta darrera, seguirem el camí ben fresat que ens portarà fins el coll de Monestero i continuarem baixant en direcció NE i despres E fins al fons de la vall on retrobarem el GR 11.20.
En aquest punt podem girar ple SUD per tornar a la Colomina, però seria una pena no continuar fins al Josep Maria Blanc ja que els paisatges que ens trobarem pel camí son sens dubte dels més idílics de tot el parc natural d'Aigüestortes.
Una vegada al refugi descansarem una estoneta abans de reprendre la tornada pel mateix GR 11.20 que ens portarà a la Colomina pel coll de Saburó.