Refugi Ayous - Refugi de la pombie

June 13, 2018
June 2018

near Urdos, Nouvelle-Aquitaine (France)

CATALÀ: Del Refugi Ayous al Refugi de la Pombie
Rodejant en tot moment el famós pic del Midi d'Ossau. Ruta que passa per un entorn molt bonic, passant per zones verdes, estanys, rius i veient molta aigua durant tot el recorregut.

Nosaltres vàrem tenir un Dia molt dolent, ens va ploure tot el dia sense descans.
Vàrem sortir ploguent del refugi d'Ayous i vàrem baixar fins a l'estany d'artigues, aquí vàrem parar a sopluig sota les quadres de cavalls aprox. una hora i veien que la pluja no ens volia deixar, vàrem decidir continuar ruta fins al nostre destí el Refugi de la Pombie. De pujada vàrem haver de travessar un riu molt crescut (mes de juny) i difícil de passar sense mullar-te a nosaltres ja no ens venia d'aquí estàvem mullats de dalt a baix amb capelines i tot.
Un cop al coll de souze vàrem veure de lluny el refugi, abans però, vàrem haver de passar per algunes glaceres de neu i després un camí molt pedregós fins a arribar al refugi.
Vàrem arribar tots mullats i la gran sort va ser trobar-nos amb el Sr. León que regenta aquest refugi amb la llar de foc de carbó a ple rendiment i gràcies a això vàrem poder eixugar robes, botes, mitjons ..., tota la nit.
Va fer vent i No va parar de ploure en tota la nit.

Del Refugio Ayous el Refugio de la Pombie
Rodeando en todo momento el famoso pico del Midi de Ossau. Ruta que pasa por un entorno muy bonito, pasando por zonas verdes, estanques, ríos y viendo mucha agua durante todo el recorrido.

ESPAÑOL: Nosotros tuvimos un Día muy malo, nos llovió todo el día sin descanso.
Salimos llueva del refugio de Ayous y bajamos hasta el lago de rozas, aquí paramos a cobijo bajo las cuadras de caballos aprox. una hora y veían que la lluvia no nos quería dejar, decidimos continuar ruta hasta nuestro destino el Refugio de la Pombie. De subida tuvimos que atravesar un río muy crecido (mes de junio) y difícil de pasar sin mojarte nosotros ya no nos venía aquí estábamos mojados de arriba abajo con chubasqueros y todo.
Una vez en el cuello de souze vimos de lejos el refugio, antes pero, tuvimos que pasar por algunos glaciares de nieve y luego un camino muy pedregoso hasta llegar al refugio.
Llegamos todos mojados y la gran suerte fue encontrarnos con el Sr. León que regenta este refugio con la chimenea de carbón a pleno rendimiento y gracias a ello pudimos secar ropas, botas, calcetines ..., toda la noche.
Hizo viento y No paró de llover en toda la noche.

FRANCÉS: Ayous Shelter au refuge Pombie
Entourant en tout temps le célèbre pic du Midi d'Ossau. Route qui traverse un très bel environnement, traverse des espaces verts, des étangs, des rivières et voit beaucoup d'eau tout au long de la route.

Nous avons eu une très mauvaise journée, il a plu toute la journée sans repos.
Nous sommes partis en pleuvant du refuge d'Ayous et sommes descendus au lac d'artigues, ici nous nous sommes arrêtés pour souffler sous les écuries de chevaux env. une heure et voyant que la pluie ne voulait pas nous quitter, nous avons décidé de continuer notre route jusqu'à notre destination le Refuge de Pombie. En montant nous avons dû traverser une rivière très en crue (juin) et difficile de passer sans nous mouiller car nous ne venions plus d'ici nous étions mouillés de haut en bas avec des capes et tout.
Une fois au col de la Souze nous avons vu le refuge de loin, mais nous avons d'abord dû traverser quelques glaciers de neige puis un chemin très caillouteux pour atteindre le refuge.
Nous sommes tous arrivés mouillés et la grande chance a été de rencontrer M. León qui gère ce refuge avec le foyer au charbon à pleine capacité et grâce à cela nous avons pu sécher vêtements, bottes, chaussettes... toute la nuit.
Il y avait du vent et il n'a pas cessé de pleuvoir toute la nuit

INGLÉS: Ayous Shelter at the Pombie Shelter
Surrounding at all times the famous peak of the Midi d'Ossau. Route that passes through a very beautiful environment, passing through green areas, ponds, rivers and seeing a lot of water throughout the route.

We had a very bad day, it rained all day without rest.
We left raining from the refuge of Ayous and went down to the lake of artigues, here we stopped to blow under the stables of horses approx. an hour and seeing that the rain did not want to leave us, we decided to continue our route to our destination the Pombie Refuge. On the way up we had to cross a very flooded river (June) and difficult to pass without getting wet to us no longer came from here we were wet from top to bottom with capelines and all.
Once in the souze pass we saw the refuge from afar, but first we had to go through some snow glaciers and then a very stony path to reach the refuge.
We all arrived wet and the great luck was to meet Mr. León who runs this shelter with the coal fireplace at full capacity and thanks to that we were able to dry clothes, boots, socks ... all night.
It was windy and it didn't stop raining all night

PictographMountain hut Altitude 6,506 ft

Refugi d’AYOUS 1980 m.

PictographLake Altitude 6,158 ft
Photo ofEstanys luc du Miey i lac Roumassot i refugi de pastors. Photo ofEstanys luc du Miey i lac Roumassot i refugi de pastors.

Estanys luc du Miey i lac Roumassot i refugi de pastors.