Refugi Àngel Orús des de l'aparcament de La Espigantosa

Photo ofRefugi Àngel Orús des de l'aparcament de La Espigantosa Photo ofRefugi Àngel Orús des de l'aparcament de La Espigantosa Photo ofRefugi Àngel Orús des de l'aparcament de La Espigantosa

August 24, 2018
August 2018

near Eriste, Aragón (España)

Pujada (I baixada) al refugi Àngel Orús, des de l'aparcament de La Espigantosa.
Dés de l'1 d'agost de 2016 la pista que porta des de Eriste fins La Espigantosa està tancat a vehicles particulars, i per tant cal pujar amb el transport habilitat (Minibús) que surt de l'esplanada de l'aparcament que hi ha al costat de la carretera, passat la piscina. El trajecte dura una mitja hora, i son 5 qms amb uns 600 mts de desnivell.
Un cop a La Espigantosa comencem a caminar, en pujada sostinguda, i ens aturem a contemplar la cascada. De seguida trobem un corriol a l'esquerra que ens porta fins als peus del salt d'aigua, i el podem contemplar en tota la seva magnitud. Fotos i retorn a la pista que ja no deixarem fins al refugi. Durada: entre una hora i mitja i una hora i 3/4 depenent de les parades i les fotos.
No tinc coneixement de si sempre és igual, però almenys al pujar nosaltres, amb el bus de les 15,35h, hi havia tanta humitat que vam suar "La gota gorda". Però un cop al refugi, una cerveseta ben fresca arregla tots els desperfectes!