Photo ofRefuge Camporells- Petit Peric i Peric- Refuge Camporells- Pàrquing de Camporells Photo ofRefuge Camporells- Petit Peric i Peric- Refuge Camporells- Pàrquing de Camporells Photo ofRefuge Camporells- Petit Peric i Peric- Refuge Camporells- Pàrquing de Camporells

September 5, 2023
September 2023

near Refuge d‘en Beys, Occitanie (France)

Sortida feta en dos dies. El primer es va del pàrquing de Camporells al Refuge de Camporells on es dorm. Aquest refugi té una capacitat de 19 places dins del refugi i unes 6 places en tenda que et proporcionen juntament amb la màrfega, matalàs i manta. La mitja pensió costa 41€.
Primer dia: Des del pàrquing de Camporells i passada la tanca que impedeix el pas de vehicles, s’agafa un sender a la dreta senyalitzat en un arbre per un senyal groc. Es segueix, va a parar a la pista, que resseguim uns metres fins trobar un rètol a l’esquerra i per on continua el senyal groc deixant la pista. S’arriba al refugi seguint els senyals grocs. Bones vistes de la Serra de Mauri, dels estanys Gros i del Mig i dels Perics cap al final. El refugi es troba al costat de l’estany del Mig. El recorregut es pot fer en menys de 2h.
Segon dia: Des del refugi anem cap a la dreta de l’Estany del Mig i creuarem el desguàs d’aigua de l’Estany Gros al del Mig per unes roques i seguint un rastre herbat pujarem per una canal fins arribar al Petit Peric per un sender pedregós però de bon fer. Des d’aquest pic ja es veu el sender que baixa cap al coll i puja cap al Peric, que es segueix a continuació. Des dels Perics tenim molt bones vistes del llac de les Bouillouses, el Carlit, i molts altres llacs. La baixada es fa desfent el camí de pujada fins la cruïlla que ens porta a la Coma de la Llosa per on es continua el descens però després es perd el rastre i es va continuant voltant el petit Peric i s’arriba a l’estany de l’Herbier, que ens el trobem tot encercat per una investigació sobre vegetació i fauna i voregem per anar a trobar un sender herbós i passar per dos estanys Secs i, finalment, creuar l’estany del Mig per unes pedres i arribar al Refuge de Camporells. Es torna al pàrquing de Camporells on hi ha els cotxes.