Red Kite Walk (extended) for Joseph, Avoca, Co Wicklow, Ireland

Photo ofRed Kite Walk (extended) for Joseph, Avoca, Co Wicklow, Ireland Photo ofRed Kite Walk (extended) for Joseph, Avoca, Co Wicklow, Ireland Photo ofRed Kite Walk (extended) for Joseph, Avoca, Co Wicklow, Ireland

December 2, 2023
August 2023

near Kilqueeny, Leinster (Ireland)

This route gets its name from the colony of Red Kite Hawks which were introduced to the area some 20 years ago. We decided to do this walk to celebrate the life of Joseph, one of our family, who led us on many hikes in the past. We parked our cars in the church car park, we walked up the road turning in to the right and passing the old school. We walked this route in the past but it has recently been extended. It has varied pathways now which allow you to walk up to 5 or 6 km through the beautiful woodlands of the Kilmagig Forest. We saw numerous Red Kites flying 0 the tree tops. Following the walk we had a nice meal in Fitzgerald's bar in the village of Avoca, which was the scene of the television series Ballykissangle. This is an easy walk and a suitable for families.
Esta ruta recibe su nombre de la colonia de halcón real que se introdujo en la zona hace unos 20 años. Decidimos hacer esta ruta para celebrar la vida de Joseph, uno de nuestra familia, quien nos guió en muchas senderos en el pasado. Aparcamos los coches en el aparcamiento de la iglesia, subimos por la carretera girando a la derecha y pasando el antiguo colegio. Hicimos esta ruta en el pasado pero recientemente se ha ampliado. Ahora cuenta con senderos variados que le permiten caminar hasta 5 o 6 km a través de los hermosos arboles del bosque de Kilmagig. Vimos numerosos halcones reales volando sobre las copas de los árboles. Siguiendo el paseo comimos muy bien en el bar Fitzgerald's del pueblo de Avoca, que fue escenario de la serie de televisión, Ballykissangle. Este es un paseo fácil y adecuado para familias.