Recorregut de la 7ª MH de Fulleda, Corrals de Fulleda. Itinerari mitja

Photo ofRecorregut de la 7ª MH de Fulleda, Corrals de Fulleda. Itinerari mitja Photo ofRecorregut de la 7ª MH de Fulleda, Corrals de Fulleda. Itinerari mitja Photo ofRecorregut de la 7ª MH de Fulleda, Corrals de Fulleda. Itinerari mitja

April 3, 2024
April 2024

near Fulleda, Catalunya (España)

Itinerari mitja de la setena Marxa Heroica de Fulleda, el març 2024. Temàtica: Corrals de Fulleda. Nosaltres hem fet aquest recorregut avui 3/4/24.
Fulleda és un municipi de les garrigues, el poble més petit i més alt de la comarca. Amb una orografia abrupta, de relleu irregular amb elevacions i fondalades, està envoltat de boscos que conviuen amb camps de cultiu de secà, oliveres i ametllers. El seu nucli urbà conserva l’estructura medieval, amb carrers estrets i cases de pedra, algunes rehabilitades conservant l’arquitectura tradicional de la zona.
Des de fa uns anys al març se celebra la Marxa Heroica, que homenatja la figura històrica més rellevat del poble, Agustina d’Aragó, descendent d’aquest municipi. Nosaltres fem una de les tres rutes que varen fer aquest any, la dels Corrals de Fulleda. Sortim des de la zona esportiva i sortim pel GR 3, sender Central de Catalunya que passa per la font Vella i baixa en direcció a la Serra de les Aubaredes. Poc abans del quilòmetre deixem el GR per un sender de l'esquerra. Trobem la font d’en Solà i anem a buscar l’antic camí de bast de Fulleda a Senan. Un cop dalt de la Serra baixem cap al Fondo de Matallongues, pugem al Pla de Fulleda i tornem a baixar al Fondo de Matallongues, passem per les restes del corral del Queralt.
Ens dirigim cap el Tossalet i passem per la cabana de Cal Pubill. Ascendim cap al Tossalet i hem de pujar per un petit pas equipat amb una corda. Tornem a fer un curt tram de GR 3. Baixem cap al corral del Racó de les Argelagues Marines. Pugem a la Serra de Vilobí on hi ha el parc eòlic. Baixem al Fondo de les Granades i trobem el forn de calç del Comandou a la serra del mateix nom. Continuem amb la temàtica passant pel corral del Po i el corral del Prim. Anem cap al Racó de la Costa de la Cirera i ascendim pel Comellar d’en Giner i cap a Fulleda, on entrem per davant la creu de terme i el monument a Agustina d’Aragó.

Font d'en Solà

Aljub del Matallonga

PictographRuins Altitude 1,877 ft

Corral Comajover

PictographRuins Altitude 1,911 ft

Corral

Cabana de Cal Pubill

PictographRuins Altitude 2,021 ft
Photo ofCorral del Racó de les Argelagues Marines Photo ofCorral del Racó de les Argelagues Marines Photo ofCorral del Racó de les Argelagues Marines