Ravna planina (Pale)

July 30, 2022
July 2022

near Vardići, Republika Srpska (Босния һәм Герцеговина)

Jutro iz noćne i prognoza koja je bila šarolika nisu omogućavali neke teže ture. Zbog toga odlučismo otići na Ravnu planinu, prošetati šumom oko jezera. Lijepa tura, poprilično ravna, najvećim dijelom ide kroz šumu. Mi smo iskoristili opciju vožnje gondolom, pa je stvarno bilo ravno, ali kad je lijepo vrijeme i ima se vremena cijeli dan može se doći pješke odozdo, ima raznih opcija i staza kroz šumu, da se to sve pretvori i u prilično ozbiljne ture
Na pola puta nam je krenula kiša, pa sam onda malo oslabio sa slikanjem kasnije.
Ipak smo uspjeli izvući lijepu turu kad se sve sabere

Početak hodanja

odmah skrećemo za šumu

staza je dobro označena, možda da su nam na nekoliko oznaka falile neke preciznije vremenske procjene, ali nema veze. Snašli smo se :)

prepreka na putu...

zbog djelovanja bagera s gornje slike i izvlačenja drva, staza je prvih 1-2km ugl ovako izrovana

Poslije je puno ljepša, prava idilčna šumska staza

prvi vidikovac, ipak se treba potruditi da se nešto baš wow vidi

povratak na glavnu stazu sa vidikovca

skretanje za drugi vidikovac

Panorama

ovaj vidikovac već daje puno bolji pogled na paljansku dolinu i na Romaniju

prolazak ispod struje :)

Bijele stijene, skretanje i vidikovac malo dalje

još malo random slika sa šumskog puta

skretanje za pećinu, ne piše koliko treba do nje pa nismo ni išli. Čuli smo poslije da je svakako neuređeno i ništa za propustiti ako se ne ode

skretanje za jedan izvor, opet bez vremena puta

drugi izvor... nije da nam je trebalo vode pa onda nismo ni išli do njega... da piše da je npr 5 min njega možda bismo produžili čisto da ga vidimo

prepreke na putu

izlazak na čistinu iz šume, sa pogledom na vrhove Jahorine

na mapi mi je za ovu lokaciju pokazivalo da tu ima nekakav planinarski dom... možda je nekad i bio, sad ima samo ovo sa slika... možda ako hodanje ovim dijelom postane popularnije da se obnovi i dom ili sl

ko hoće da produži hodanje šumom neka ide lijevo, poslije će se spustiti na istu stazu gdje smo i mi išli. MI smo išli desno ovdje, već smo znali šta nas čeka... mrak kao da je 7p.m., gromovi...

pauza između dva pljuska... inače zbog kiše nisam slikao jednu raskrsnicu, električne stubove ispod kojih smo opet prošli, drugu raskrsnicu sa rampom, dio trase zamišljene žičare Ravna planina - Jahorina koji je prokrčen, jezera na kraju ture...

koliba na obali jezera, malo da se sklonimo, presvučemo, osušimo... i pričekamo da kiša malo smiri i da gondola proradi da idemo dole