Photo ofRaval de l'Esparra (Riudarenes), Mare de Déu de l'Argimon i monestir de Sant Pere Cercada Photo ofRaval de l'Esparra (Riudarenes), Mare de Déu de l'Argimon i monestir de Sant Pere Cercada Photo ofRaval de l'Esparra (Riudarenes), Mare de Déu de l'Argimon i monestir de Sant Pere Cercada

November 4, 2015
November 2015

•   4.8 3 Reviews

near Raval de l'Esparra, Catalunya (España)

NOTA: Si voleu veure totes les meves rutes per la zona de la Selva podeu escriure al cercador de rutes (Cerca rutes ó explora): "laselvajsp" i us apareixeran totes.

Bonica i fàcil excursió que combina l'espectacularitat de la panoràmica des de l'ermita de la Mare de Deu de l'Argimon amb la no gens menys espectacularitat del monestir de de Sant Pere Cercada.
Una caminada bàsicament seguint pistes forestals amb constants canvis de vessants que ens permeten veure des de la torre de Collserola a la ciutat de Girona, tot passant per la brillantor del mar i la mole de les Agudes.
No cal deixar el vehicle a l'Esparra doncs podem seguir la pista una estona més fins la cruïlla final.
Seguirem la pista a l'Argimon però molt aviat la deixarem per seguir un marcat camí a la dreta que permet estalviar algun revolt de la mateixa.
Arribats a l'ermita de l'Argimon i una vegada haguem gaudit de la panoràmica retrocedirem uns metres pel tal de poder seguir un corriol a l'esquerra que comença al peu d'un cartell que ja ens indica a Sant Pere Cercada.
Arribats a un collet i cruïlla de camins seguirem el de l'esquerra que en forta baixada ens deixa en una pista que pràcticament no deixarem fins a Sant Pere.
Abans trobarem dues fonts, la del Grèvol i la de l'Avellaner i també si tenim sort hi ha plogut una mica també travessarem dues rieres en mig d'uns paratges molt bonics.
Sant Pere Cercada segur que us sorprendrà! És un indret d'una bellesa molt singular i el monestir, restaurat, conserva part de la seva bellesa original. Una nova construcció de discutida estètica trenca una mica la bellesa exterior del recinte.
Tornarem al punt inicial seguint la pista principal que enllaça amb la carretera de Santa Coloma, cal posar atenció en el punt on l'hem de deixar per tal de seguir una nova pista secundària que ens deixarà novament al costat del vehicle.
HORARIS:
de l'inici de l'itinerari a l'Argimon: 25mn
de l'Argimon a Sant Pere Cercada: 1h 25mn
de Sant Pere Cercada al punt d'inici: 1h 40mn
TOTAL: 3h 30mn
També podem seguir aquest itinerari i d'altres a:

Photo ofErmita de la Mare de Déu de l'Argimon Photo ofErmita de la Mare de Déu de l'Argimon Photo ofErmita de la Mare de Déu de l'Argimon

Ermita de la Mare de Déu de l'Argimon

Ermita de la mare de deu de l'Argimon

Font del Grèvol

Girar a la dreta

• Photo of Dolorska
    Dolorska Nov 6, 2015

Fácil, propera i maca nen. A dinar a casa.
    Merci !!

• Photo of Jorge Blázquez Asensio
    Jorge Blázquez Asensio Feb 21, 2018

Gracias por facilitar la ruta muy buen explicada y bonita

• Photo of Joan M Guilà
    Joan M Guilà Sep 30, 2021

Una ruta molt maca que transcorra per uns indrets força desconeguts i facil de seguir. Molt bona ruta.
    Gracies per compartir-la.

• Photo of jspdetera
    jspdetera Sep 30, 2021

Moltes gràcies joannet_loc pel teu comentari i valoració

• Photo of marcel fr
    marcel fr Jan 4, 2022

Feta aquest matí. Efectivament, el tros final és tancat i NO S'HA DE SEGUIR, perquè al final hi ha una tanca que impossibilita el pas... Cal seguir el cartell metàl·lic que hi ha uns metres abans i que indica "Argimon". Per la resta, bona ruta, tot i que la meitat des de Sant Pere Cercada fins el cotxe, avorridota. Però no crec que hi hagi alternativa. Sant Pere Cercada, per cert, és una delícia del romànic.