Raval de l'Esparra a Sant Pere de Cercada i l'Argimon (100 cims)

Photo ofRaval de l'Esparra a Sant Pere de Cercada i l'Argimon (100 cims) Photo ofRaval de l'Esparra a Sant Pere de Cercada i l'Argimon (100 cims) Photo ofRaval de l'Esparra a Sant Pere de Cercada i l'Argimon (100 cims)

December 31, 2016
December 2016

near Raval de l'Esparra, Catalunya (España)

Volem acabar el 2016 fent un "100 cims"
Arribem a Riudarenes (comarca de la Selva) i anem cap el raval de l'Esparra, on agafem una pista direcció la Ermita de l'Argimon. Abans d'arribar-hi deixem l'auto en una cruïlla de pistes, sota el turó de l'Argimon, que farem a la tornada.
Ara prenem la pista de la nostra esquerra direcció Sant Pere de Cercada, aviat trobem una font que raja poc i passem un rierol amb un altra font. El camí es molt bonic amb les fulles caigudes de la tardor.
Seguim per pista, ara mes oberta. La vegetació de solana es d'alzinar que contrasta amb l'avet i pi de l'obaga.
Estem seguint la ruta de les "10 ermites", amb senyals blanques. Arribem a Sant Pere de Cercada, ermita del segle XII molt restaurada. Antigament hi havia un nucli de poblacio, portser un monestir.
Reculem per on hem vingut i ara si, sortim de la pista per la nostra esquerra seguint un corriol que puja a l'Argimon. Des el seu terrat tenim bones vistes del Montseny i la plana de Girona i també s'albira el mar cap a Blanes. Al Nord les Guilleries.
Un bonic passeig sense cap dificultat. Si ho feu a l'estiu recordeu portat aigua.