Schlegeisspeicher, Olpererhütte i Friesenbergsee

Photo ofSchlegeisspeicher, Olpererhütte i Friesenbergsee Photo ofSchlegeisspeicher, Olpererhütte i Friesenbergsee Photo ofSchlegeisspeicher, Olpererhütte i Friesenbergsee

August 8, 2023
August 2023

near Rauth, Tyrol (Austria)

Magnífica excursió, per terreny d'alta muntanya, amb cims al voltant que superen els 3.000m d'alçada. Al cap damunt de la Vall de Zillertall trobem el Schlegeisspeicher, també anomenat Schlegeis Stausee, un embassament creat artificialment amb la finalitat de produir electricitat respectuosa amb el medi ambient i regular les inundacions que afectaven la zona.
Aquí és on comença la nostra excursió. Des de l'embassament anirem pujant amb forta pendent i llaçades fins a la Olpererhütte. Es triga unes dos hores en arribar al refugi, uns 600 m de desnivell i 3,5km. Val la pena fer una parada i menjar alguna cosa i reposar forces pel que ens queda d'excursió. El servei és molt amable i el menjar molt bo. Totalment petfriendly, com tots els llocs a Àustria.
Poc més endavant del refugi trobem el famós pont penjant. Aquest punt s'omple de gent que només puja per fer-se la foto. Realment el lloc s'ho mereix. Un cop passat el pont, comencem a caminar direcció el Friegenberghaus. Aquesta part del camí ja no és tan concorreguda, perquè molta gent puja fins al pont i no fa la ruta circular i baixa pel mateix camí que ha pujat. Jo recomano fermament fer la circular, perquè el tram a partir del pont penjant val molt la pena, la pendent ja és molt suau, les vistes a les muntanyes del voltant, impressionants, es senten marmotes, i amb alguns trams de tarteres entretingudes i fàcils. La baixada fins el Friesenbergsee i Friegenberghaus és bastant dreta però sense cap dificultat tècnica. En aquest indret s'alça imponent el Hoher Riffler amb 3.200m d'alçada.
A partir del refugi, la pendent de baixada es suavitza fins poc abans d'arribar a l'embassament, que torna a ser més pronunciada.
NOTES IMPORTANTS:
- L' accés al Schlegeisspeicher es pot fer amb cotxe o amb bus per la carretera alpina de Schlegeis.
- Amb autobús: el bus 4102 surt de Mayrhofen i va fent parades al llarg del camí, passa cada mitja hora. El bitllet es paga en efectiu al mateix conductor. Important, gossos amb murrió. El primer autobús surt a les 8:00 i l'últim torna a les 18:00. Aquí podeu trobar horaris actualitzats https://www.vvt.at, varien segons els mesos de l'any.
- Si hi accedim amb cotxe, hi ha un peatge, i tres zones de pàrquing. El peatge inclou ticket de pàrquing per un dia. Podeu trobar informació aquí https://www.schlegeis-speicher.com/schlegeis-alpenstrasse
- Autocaravanes no poden accedir a l'embassament. Nosaltres anàvem amb una, i vàrem passar la nit al pàrquing on es permet pernoctació, marcat a park4night. Al costat del riu, amb lavabos. Val uns 17 Eur cada 24 hores, i just davant para el bus per pujar a l'embassament.
- Recomano pujar aviat i tenir present l'últim autobús de tornada.
- Tingueu en compte que es tracta d'una excursió que transcórrer per terreny d'alta muntanya. Aneu preparats per si fa fred i canvis sobtats de temps, encara que sigui estiu.

Aparcament

Pont penjant sobre Alelebach

Panoràmica

PictographLake Altitude 8,045 ft

Darrera s'aixeca el Hoher Riffler (3.200m)

PictographMountain hut Altitude 8,084 ft

• Photo of MoBo
    MoBo Aug 24, 2023

Es tracta d’una magnífica excursió d’alta muntanya sense dificultats, però llarga. Per això la valoro com a dificultat moderada. Gràcies a Vilardell Amunt.

• Photo of Vilardell Amunt
    Vilardell Amunt Aug 25, 2023

Moltes gràcies MoBo per la valoració i el comentari!