Ramsdonk

May 14, 2011
May 2011

near Weverstraat, Walloon Region (Belgique)

Tocht door Ramsdonk en omgeving, langs het kasteel van Houtem, door de landschappen vereeuwigd in de schilderijen van E. Larock. 23ste Evert Larock Wandeltocht van 'Ochtendgloren' Kapelle o/d Bos op 14/05/2011

OPGEPAST: het eerste deel van deze wandeling kan NIET meer volledig gemaakt worden als u de gepubliceerde GPS-track zou volgen: de Espenbosweg is ca. 2015 een doodlopende weg geworden, doordat Infrabel het tunneltje gesloten heeft.

Wie het eerste deel (dus ten zuiden van de spoorweg) toch wil wandelen:
Na 900m op de T-splitsing Dreefstraat-Londerzeelseweg 600m naar rechts, dan linksaf de Brugstraat in en aan de andere zijde van de spoorlijn linksaf het fietspad volgen. Na 700m komt u weer op de oorspronkelijke route. De wandeling wordt daardoor ca. 1,2 km langer.

PictographMountain hut Altitude 33 ft

Lourdesgrot

Kapel

Parochiezaal

• Tom Jacobss Sep 27, 2020

Niet mogelijk volledige route te doen, plots spoor en mag er niet meer over..

• Photo of LucT
    LucT Sep 27, 2020

Tom, bedankt om dit probleem te signaleren!
    Sinds 2011 veranderde er daar blijkbaar één en ander: Infrabel vond het goedkoper om het tunneltje te sluiten in plaats van het te renoveren. Ik voeg aan de beschrijving een mogelijke oplossing toe.