Rajac - u raznim pravcima

January 3, 2021
January 2021

near Polom, Central Serbia (Serbia)

3. januar 2020.

Nestandardna staza prema Dobroj vodi. Prošli smo kroz stenovitu šumu koja je u letnjim mesecima neprohodna od paprati i nepregledna za hod. Zato oprez, ovim delom treka idite samo u doba kada nema vegetacije. Takođe, ovuda ne idite kada napada sneg, jer na izlazu iz šume ima nekoliko manjih vrtača i urvina. Držite se markacije, ovuda nije markirano. Možete bezbedno proći samo ako dobro poznajete kraj i kada je sve dobro vidljivo.

Završetak staze je slobodna šetnja preko livada, sve do poletišta za paraglajdere iznad Provalije. To je divno mesto sa najširim vidikom. Dalje u dubinu, prema Provaliji, ne idite bez dobrog vodiča.

Rajac je raj na zemlji, ali pazite da vas ne zavaraju njegove čari. Ako idete bez vodiča i ako ga slabo poznajete, samo i isključivo se držite markacija, a prethodno dobro proučite staze na mapama. To se odnosi i dalje na Suvobor i Ravnu goru, pa sve preko Riora do Divčibara.

Za sve dileme obratite se upućenim ljudima iz Planinarskog društva "Pobeda" iz Beograda koje markira i održava staze na ovom području. Kontakte imate na njihovom web sajtu. Naši trekovi koje ovde nalazite mogu da zavaraju i koristite ih sa oprezom.