RACÓ DEL MORO (gorg) i Bufadors de Lloret, Mas de Barberans, PN Els Ports

Photo ofRACÓ DEL MORO (gorg) i Bufadors de Lloret, Mas de Barberans, PN Els Ports Photo ofRACÓ DEL MORO (gorg) i Bufadors de Lloret, Mas de Barberans, PN Els Ports Photo ofRACÓ DEL MORO (gorg) i Bufadors de Lloret, Mas de Barberans, PN Els Ports

October 22, 2017
October 2017

•   4.3 2 Reviews

near Mas de Barberans, Catalunya (España)

RACÓ DEL MORO PEL BARRANC DE LLORET, a prop del Mas decBarberans, Tortosa. Parc Natural Els Ports.

Per arribar al toll del Racó del Moro, trobarem un primer tram planer, un segon tram en pujada i un darrer tram planer, per acabar baixant uns graons.

Davant del gorg es forma una "platgeta" de sorra i pedres.

La Cova Pintada ja l'hem visitat aquest matí, així que ara visitarem el Racó del Moro, tot aprofitant per fer-hi un bany.

INICI: A prop del municipi Mas de Barberans, entre el km 18 -19 de la ctra TV-2431, hi ha una desviació per pista asfaltada cap el Barranc de Lloret, indicada amb un rètol "Barranc de Lloret".
Aparquem al final de la pista, on hi ha una casa i cadena. Allà veurem un gran panell informatiu amb dues de les rutes possibles d'aquesta zona:
- LA COVA PINTADA
- EL RACÓ DEL MORO

RECORREGUT:
Seguim una pista de sorra ampla.
Cadena.
Creuem pont de fusta, per sobre un torrent sec (segons època).
Cruïlla (pal indicador): A la dreta aniríem a la Cova Pintada, 1km (molt recomanable!!); a l'esquerra, anem cap el Racó del Moro: 1,45 km.
Ara el caminet és més estret.
BUFADORS DE LLORET: Si el torrent porta aigua, podrem observar aquestes prominències a la mateixa llera del torrent, que brollen escuma. A l'estiu o si no plou, el torrent està sec i els bufadors no es veuen "brollar" aigua.
Apartir dels Bufadors, comença una pujadeta en ziga-zaga pel marge orogràfic esquerra. Graons de pedra tallats que ens ajuden a la pujada.
Pal indicador (Racó del Moro a 600m o Escarissó de Borosa). Els escarrissons són unes escaletes antigues fetes de troncs de fusta, que ajuden a superar uns graons de pedra. Aquesta ruta per la capçelera de barrancs, que sembla ser una mica perdedora, la reservem per un altre dia.

Trobem un mirador amb panell informatiu amb els noms de les muntanyes circumdants.
Gran balma, curulla d'estalagmites.
RACÓ DEL MORO, on hi ha un toll d'aigua cristal.lina i una cascada de tova de bonics tons verdosos. Salt d'aigua i racó de gran bellesa, on deleitar-se i, per què no, fruir d'un banyet.

** Tornada pel mateix camí **

PictographPhoto Altitude 296 ft

Pont i cruïila

PictographPhoto Altitude 340 ft

Bufadors de Lloret

PictographPhoto Altitude 530 ft
Photo ofPal indicador (Raco Moro 600m o Escarissó de Borosa Photo ofPal indicador (Raco Moro 600m o Escarissó de Borosa Photo ofPal indicador (Raco Moro 600m o Escarissó de Borosa

Pal indicador (Raco Moro 600m o Escarissó de Borosa

RACÓ DEL MORO

• Photo of HecKTaiTo
    HecKTaiTo Aug 22, 2020

Ideal per fer amb nens. Portar tovallola.

• Photo of xavitorralba1
    xavitorralba1 Oct 13, 2021

Perfectament indicat, es pot complementar l’excursio pujant a la cova pintada desde el pont de fusta.