Rabia Skała - Wielka i Mała Rawka

June 19, 2022
June 2022

near Wetlina, Województwo podkarpackie (Polska)

Wyjście z parkingu w Wetlinie szlakiem zielonym w kierunku Jawornik. Podejście nudne i strome. Zresztą nuda będzie nam towarzyszyć aż do Wielkiej Rawki. Szlak prawie w całości zalesiony, z dosłownie dwoma punktami widokowymi. Dalej kierujemy się szlakiem żółtym na Rabią Skałę gdzie skręcamy w lewo na Czoło. Dalej kolejny szczyt Borsuk. Kompletnie nieciekawe miejsca. Dopiero na Wasylowej Polanie mijamy po lewej stronie szlaku wiatę a po drugiej stronie szlaku zamykanu domek, w którym można się przenocować. Ok 50 metrów od domku my źródełko z pyszną woda. Kolejne podejścia na szczyty Czerteż i Hrubki niczego nie poprawiają. Na szczycie Kamiennej jest dość fajne miejsce uformowane ze skałek skąd jest nawet fajny widok na Rawki. Następnie trójstyk granic Pl-Sk-Uk gdzie stoi nawet ciekawy monument i ostatnie podejście na Wielka Rawkę. I stąd mamy naprawdę piękne widoki na większość Bieszczad. Zejście do Schroniska pod Małą Rawka, gdzie czeka zimne piwo i zejście do parkingu. Generalnie kilka mocnych podejść I zejść, ale ten las...