Quinson - Chapelle Sainte-Maxime et Les Basses Gorges du Verdon

Photo ofQuinson - Chapelle Sainte-Maxime et Les Basses Gorges du Verdon Photo ofQuinson - Chapelle Sainte-Maxime et Les Basses Gorges du Verdon Photo ofQuinson - Chapelle Sainte-Maxime et Les Basses Gorges du Verdon

November 21, 2016
November 2016

near Quinson, Provence-Alpes-Côte d'Azur (France)

De wandeling naar de Chapelle Ste Maxime via de lage Gorges du Verdon.
We beginnen aan de rechterkant, vanuit Quinson vlak voor de brug over de Verdon. Hier parkeren we rechts van de weg. We steken de brug over en gaan rechts van de weg omhoog via trappen in de rotswand en volg de rode en witte markeringen van de GR99. We volgen het pad en passeren trappen en vlonderpaden boven de Verdon. In dit eerste deel heeft u een prachtig uitzicht op de rivier en zijn geweldige kleuren in het water. Rechts van ons ligt een oud irrigatiekanaal wat destijds in aangelegd om de stad Marseille van water te voorzien. We volgen de rivier tot we rechts een cabanon tegenkomen waarin met panelen informatie is aangegeven over de aanleg van het kanaal. Na een bezoek aan dit informatiepunt gaan we rechts en vervolgen onze weg.
Bij de trappen gaan we omhoog en vervolgen de weg richting het Ravin Sainte Maxime. Doordat dit ravijn zeer smal en diep is komt er nagenoeg geen zonlicht. Er heerst hier een micro klimaat waardoor en vorming is van mossen en varens u waant zich hier in een heel aparte omgeving. Dit stukje natuur is kwetsbaar en laat het alstublieft zoals het is, Na het ravin gaan we links richting de Chapelle Sainte Maxime over de GR 99 variante. Bij de kapel kun je picknicken terwijl u geniet van een prachtig uitzicht over de kloof. Neem dezelfde weg in omgekeerde richting en volg dit pad tot de Draille des Vaches, Ga hier links de draille op, de afdaling is steil en de rotsen schuiven! vergeet niet om uw wandelstok mee te nemen !! Via de draille keren we terug naar de Gorges du Verdon en vlogen de rivier terug naar de brug van Quinson alwaar we zijn gestart.
Let op: Sommige passages in de kloof zijn gevaarlijk voor zeer jonge kinderen.
www.frankrijkinbeeld.com

Anciene Canal du Verdon

Cabanon de Anciene Canal du Verdon (information)

Chapelle Sainte-Maxime

Entrée Draille des Vaches (GR99 Variante)

Gorges du Verdon

GR99 - variante

GR99 - Variante

In eerste en laatste deel treft u trappen en vlonders langs de Verdon en oude kanaal.

Moussac

Symbole Blanche/Rouge GR99

Verdon

• NikuHanbaiki Sep 24, 2020

Is the trail (big sized) dog friendly?

• Photo of FrankrijkinBeeld.com
    FrankrijkinBeeld.com Sep 27, 2020

The Track is big sized dog friendly !!

• Photo of Pat de bruyn
    Pat de bruyn Jul 25, 2021

In fact dogs are not allowed but i have done this trail maybe a 100 times and I allways take my dogs with me. BUT nowadays its crowded there, so I only take the dogs early in the morning or late in the afternoon.
    And during summer take enough water with you