Querol, Sant Jaume i puig de Montagut

Photo ofQuerol, Sant Jaume i puig de Montagut Photo ofQuerol, Sant Jaume i puig de Montagut Photo ofQuerol, Sant Jaume i puig de Montagut

March 3, 2016
March 2016

•   3.7 1 review

near Querol, Catalunya (España)

NOTA: Si voleu veure totes les meves rutes per la zona de l'Alt Camp podeu escriure al cercador de rutes (Cerca rutes ó explora): "altcampjsp" i us apareixeran totes.

Excursió circular sortint del nucli de Querol, petit municipi del que cal destacar-ne les ruïnes del Castell i que ens porta al cim de Montagut, un cim amb una taula panoràmica que ens indica que fins i tot es veu Mallorca (que no varem veure en aquesta excursió) i el Mont Caro (que si es veia), una extensió molt gran del mar des de la punta de Salou fins el Garraf, Montserrat, el Montseny, el Pirineu, i més proper: el conjunt del castell, la Creu i el cim de Montmell.
Però si Querol ja mereix una visita pel seu castell, el Montagut també per la seva vista l'ermita de Sant Jaume de Montagut et deixa bocabadat per les seves dimensions i bellesa. El panell informatiu que hi ha comenta que si arribaven a aplegar unes 500 persones dels masos de la contrada! Aquesta xifra per si sola ja dona una idea de la importància i població que hi havia per la zona.
És una excursió molt recomanable, el desnivell no és excessiu i es fa d'una manera gradual, els paratges que travessarem, a part dels esmentats també son molt bonics, com les ruïnes de can Requesens, o el mas de l'Aranya (situat en un lloc amb una vista molt amplia) i de tornada travessarem molts camps de vinyes.
El camí no té pèrdua i a més està molt ben indicat.
HORARIS:
de Querol a cal Requesens: 30mn
de cal Requesens a l'Aranya: 50mn
de l'Aranya a Sant Jaume: 35mn
de Sant Jaume al Montagut: 15mn
del Montagut a Querol: 1h 45mn
TOTAL. 3h 55mn
També podeu seguir aquest itinerari i d'altres a:

PictographRuins Altitude 2,133 ft

Querol

• Photo of mtaranda
    mtaranda Jan 18, 2018

És una excursió que el seu principal atractiu rau amb l’impressionant ermita de Sant Jaume de Montagut, una construcció espectacular i la pujada al cim del Montagut, des de on tenim bones vistes, la resta del recorregut és com molts indrets de la comarca de l’Alt Camp, per boscos de pi majoritàriament, per camins i corriols un xic pedregosos. Per aquesta raó i un desnivell una mica important, (+528 m -528 acumulats) i sumant-hi els més 14 km de recorregut, la qualifico de moderada.