Photo ofQuerol - Gorg Negre - Ermita de Sant Jaume de Montagut - Montagut d'Ancosa (100 Cims no essencial) [Alt Camp]. Photo ofQuerol - Gorg Negre - Ermita de Sant Jaume de Montagut - Montagut d'Ancosa (100 Cims no essencial) [Alt Camp]. Photo ofQuerol - Gorg Negre - Ermita de Sant Jaume de Montagut - Montagut d'Ancosa (100 Cims no essencial) [Alt Camp].

March 16, 2024
March 2024

near Querol, Catalunya (España)

Ruta circular en sentit horari des de Querol passant per:
- Gorg Negre (1.9 km)
- Cal Requesens (4.8 km)
- Pi de les Quatre Soques (7.1 km)
- Ermita de Sant Jaume de Montagut (9.1 km)
- Montagut d'Ancosa (9.6 km)
- Coll de Montagut (11.2 km)
- Cal Carrillo (12.5 km).

Aproximació:

Des del Vallès Occidental circulem amb el cotxe per la C-58 direcció nord, continuem per la B-40 (una fantàstica via inaugurada fa poques setmanes, que uneix el Vallès Occidental amb el Baix Llobregat i de refiló amb l'Anoia, en pocs kilòmetres), fins el final d'aquesta i enllaçar amb la A-2 direcció Igualada, per ón circulem fins la sortida 559, i seguir pocs metres per la N-lla que enllaça amb la C-37, que ja no deixem i amb l'últim tram de corbes, per arribar al poble de Querol [Alt Camp].
Estacionem sense sortir-nos de la C-37, en un aparcament sense asfaltar però amb graveta, i comencem la ruta !!!!.

Caminem per la vorera de la carretera C-37 fins que entrem a l'esquerra en una pista, els primers metres asfaltada, i baixem per ella fins arribar al Riu El Gaià. Trobem una passarel·la per creuar-lo, però en aquest tram està sec, i passem per sota. Entrem en un sender planer que ens porta al Gorg Negre.
Està tot molt sec, hi ha molt poca aigua i pràcticament estancada.
Recomanem fer aquest tram només després d'un bon període de pluges, per veure el Salt i el Gorg amb força aigua.

Desfem camí, ara de pujada fins sortir de nou a la carretera C-37.
Seguim caminant per la seva vorera, fins entrar a la dreta en pista forestal amb progressiva pujada.
Arriba un punt ón la pista és converteix en sender i ara de baixada, fins arribar al Torrent Roig. El creuem (només porta dos dits d'aigua), i agafem una pista de pujada, amb algunes interseccions.

Arribem a uns pals indicadors, amb senyals per anar a l'Ermita de Sant Jaume de Montagut. A l'esquerra és va per pista (fàcil), i a la dreta per sender (moderat).
Nosaltres agafem aquest sender a la dreta, sota bosc d'alzines i amb una pujada entretinguda i divertida, per nosaltres el tram més xulo de la ruta.
Hi ha un tram una mica perdedor, però força intuïtiu, fins que trobem unes fites (pedres apilades) que ens marquen el camí a seguir, (ho agraïm als senderistes que les van posar).

Arribem al Pi de les Quatre Soques, amagat dins del bosc, fem unes fotos i seguim per un corriol ben fressat fins sortir a una pista asfaltada que ens porta fins l'Ermita de Sant Jaume de Montagut, molt maca i gran.

Continuem pocs metres per pista i agafem el sender, amb bona pujada que ens deixa al cim de Montagut d'Ancosa (964m) 💯 Cims (no essencial) de la FEEC.

Ens trobem amb un Vèrtex geodèsic (referència 271125001) i unes vistes molt maques del Montmell i Montferri en primer pla, i més llunyà la Serra de Miramar, les Muntanyes de Prades, la Mola de Colldejou, etc...

Gaudim del cim una bona estona, i iniciem la baixada.
Hem d'agafar un curt camí de baixada direcció a unes grans antenes de comunicació.
"Sobretot" NO hem d'agafar un corriol que hi ha marcat amb un rètol amb una fletxa i les marques de GR, ja que et porten a una direcció contrària; nosaltres ens vam equivocar i vam entrar uns metres en aquest corriol 😂.

Un cop arribem a les antenes, continuem per una pista de baixada.
Arribem a una pista asfaltada, per ón caminem fins entrar en pista forestal a l'esquerra, al principi molt planera, i a continuació amb constant baixada i força pedregossa, i de llarg recorregut que ens deixa en un curt sender (camí peatonal per arribar a Querol), que sortim a la Font de Querol, que raja força aigua, i pocs metres després arribem al lloc d'aparcament i final de la ruta.

Una ruta que hem fet completament sols, sense creuar-nos amb cap persona en tot el seu recorregut, i pujant i baixant amb un bon ritme.

L'hem qualificat com moderada, pel tram del sender de pujada fins el Pi de les Quatre Soques, ja que pot ser una mica perdedor en un curtet tram, per la resta molt fàcil, sense dificultats.
No recomanem fer-la en temporada estival pels trams de pista a ple sol.

Montagut d'Ancosa està inclòs en el llistat dels 💯 Cims (no essencial) de la FEEC.

Aparcament.

Esquerra.

PictographDoor Altitude 1,471 ft

PictographWaterfall Altitude 1,445 ft

Gorg Negre.

PictographRiver Altitude 1,803 ft

Dreta.

Camí de la dreta.

Photo ofDreta, deixem pista i entrem en sender/corriol moderat (tenim l'opció de seguir per pista molt fàcil a l'esquerra). Photo ofDreta, deixem pista i entrem en sender/corriol moderat (tenim l'opció de seguir per pista molt fàcil a l'esquerra).

Seguim Fites, pedres apilades.

PictographTree Altitude 2,445 ft

Pi de les Quatre Soques.

Photo ofEsquerra, seguim per pista asfaltada. Photo ofEsquerra, seguim per pista asfaltada. Photo ofEsquerra, seguim per pista asfaltada.

Esquerra, seguim per pista asfaltada.

Ermita de Sant Jaume de Montagut.

Dreta, sender/corriol per pujar al cim.

Panoràmica, (Mirador).

Photo ofMontagut d'Ancosa (964m) (100 Cims no essencial). Photo ofMontagut d'Ancosa (964m) (100 Cims no essencial). Photo ofMontagut d'Ancosa (964m) (100 Cims no essencial).

Montagut d'Ancosa (964m) (100 Cims no essencial).

Dreta, entrem en pista asfaltada (carretera).