Photo ofQuerol - Castell de Saburella - Cal Rossic - Passarel•les del Gaià - Mas Esplugues - Font de Querol - (Alt Camp) Photo ofQuerol - Castell de Saburella - Cal Rossic - Passarel•les del Gaià - Mas Esplugues - Font de Querol - (Alt Camp) Photo ofQuerol - Castell de Saburella - Cal Rossic - Passarel•les del Gaià - Mas Esplugues - Font de Querol - (Alt Camp)

May 1, 2019
April 2019

near Querol, Catalunya (España)

27-04-2019

La caminada d'avui l'hem començat al poble de Querol, deixem el vehicle a l'aparcament de la carretera C-37 en sortir de la població, comencem a caminar per l' avinguda de la Font fins a la plaça de Sant Sebastià, on visitem les maquetes del castell i els panells informatius dels diferents castells de la zona.
Continuem pel carrer de França, tot baixant a la carretera just a l'entrada de Cal Canyeta, ens desviem pel Camí del Molí i en la corba abans d'arribar, el deixem per anar pel corriol que baixa per traspassar El Gaià per una passarel•la de fusta. Comencem la pujada pel corriol passant per la casa del Casó del Benet, més amunt per sota una immensa alzina i poc després ens incorporem al Camí de Saborella a Cal Baldric en direcció (O). Seguim aquest camí que ens porta a la casa de Saborella, que queda sota el Castell, el visitem entrant per la portalada de (N) i sortint per la de (S).
Baixem del Castell pel camí que ens duu a Cal Mandil, més avall travessem el Torrent de Rossic per arribar a la Masia de Cal Rossic. Sortim per la pista en direcció (S) pel costat de la riera fins a connectar amb el Riu Gaià.
En aquest punt ens incorporem al camí que puja del Pont d'Armentera i en direcció (N) ens endinsem a les passarel•les del Gaià, riba amunt passem pel costat de la Central Hidroelèctrica del Gaià (enrunada), després de passar les passarel•les i passar pel costat de dos impressionans pins, arribem al Mas Esplugues i la balma del Corral de l'Espluga. Continuem pel costat del riu fins a trobar la passarel•la penjada per cables que déu-n'hi-do el que es mou i ens deixa sota el Mas Boixanc.
Seguint aquest camí ens porta a l'entrada del poble per la carretera C-37 i abans d'arribar visitem la Font de Querol a on donem per acabada la sortida d'avui.

Salut i Muntanya.

• Photo of raduto2016
    raduto2016 May 1, 2022

Bona tarda, lauramontanya.
    Moltes gràcies per la vostra valoració