Coma de Vaca des de La Farga de Queralbs

Photo ofComa de Vaca des de La Farga de Queralbs Photo ofComa de Vaca des de La Farga de Queralbs Photo ofComa de Vaca des de La Farga de Queralbs

July 8, 2023
July 2023

near Queralbs, Catalunya (España)

Què dir d'aquesta caminada per una de les millors valls del Pirineu Oiriental? Un camí clàssic entre els clàssics. Fa dècades poc transitat davant el seu germà gran (la vall de Núria) però darrerament cada vegada més concorregut.
Indicar que tot i ser una ruta habitual, que a trams, hi ha pujades força sostingudes una mica exigents.
Dues racomanacions: a l'estiu arribeu d'hora perquè les places d'aparcament s'acaben ràpid. Alternativament, es pot deixar el cotxe al pàrking del carrilet de Queralbs que tot i que és força gran, també s'acaba omplint.
Zona molt transitada a l'estiu on força gent ve a banyar-se als gorgs!
El refugi de Coma de Vaca és sovint obert i tenen servei de Bar. Alternativament, es pot tornar via Núria pel camí dels Enginyers i tornar a Queralbs baixant pel camí o agafant el carrilet.
Arrenqueu des de la Farga per pista fins a a central elèctrica, des d'on, superat un pontet arrenca un camí ben indicat i ombrívol. Cal anar guanyant desnivell per les gorges fins a un prat on un pont facilita el pas del riu. A partir d'ací, la pujada es fa més exigent, per dues rampes consecutives i una llarga flanquejada que ens duu a un pas a 2050 m, des d'on accedim a la vlal de Coma de Vaca,. Per anar al refugi, hem de perdre uns metres.