قلل اوریم و سنگر

December 16, 2021
December 2021

near Owrīm, Māzandarān (Iran)

این برنامه امروز پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ اجرا شد.

مسیر رفت از روستای اوریم و جبههٔ جنوب شرقی و مسیر برگشت از جنوب غربی به روستای اوریم صورت گرفت.روی خط‌الراس غربی اوریم،قلل یوریم، تلمه‌‌سنگ و قُرُق قرار دارند. به سمت شرق قلهٔ سنگر قرار داشت که به شکل رفت و برگشت انجام شد.

مسیر برگشت جنگلی هست که قاعدتا اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد و آبان و زمستان برفی زیباست و در تمام فصول در صورت پاک بودن هوا و نداشتن غبار چشم‌انداز زیبایی داره.

امروز خیلی خشک و تا اندازه‌ای غبارآلود و آلوده بود.

زمان کل میتونست دو ساعت کمتر از این باشد ولی ما گلگشتی رفتیم استراحتهای زیاد کردیم عکس و فیلم گرفتیم و گپ زدیم.

در شرایط برفی باید تجهیزات کامل زمستانی داشت و در بعضی جاها خطر بهمن وجود دارد.این برنامه رو در زمستان باید
گروهی رفت،البته گروهی آماده و با تجربه.مسیر شرقیِ قله مسافت و ارتفاع زیادی نداره اما شیب زیادی داره.

روستای اوریم حدودا ۴۰کیلومتر بعد از فیروزکوه و یازده کیلومتر بعد از ورسک واقع شده است.اولین دوربرگردان بعد از ورسک(حدودا سه کیلومتر بعد از ورسک) به سمت تهران که بروید روستای اوریم سمت راست شما واقع شده است.از سر جاده تا روستا حدودا شش کیلومتر مسافت داره.