چکاد سرکچال Sarakchal 1,2,3

July 26, 2019
July 2019

near Shemshak, Alborz (Iran)

Shemshak - Sepīdestān

طول مسافت پیموده شده: حدود ۱۶ کیلومتر
    تاریخ برنامه:جمعه ۴مرداد ۹٨
    وضعیت آب و هوا: نیمه ابری

⛳️ ساعت ۳ بامداد روز جمعه، ازتهران حرکت کرده و حدود ساعت ۵:۳۰ به روستای سفیدستان رسیدیم. بعد از حدود ۱۵ دقیقه، معارفه و انجام حرکات کششی، همگی آماده حرکت شدیم.
    بعد از حدود ۱۰دقیقه پیاده روی در جاده خاکی، پیمایش از روی یال با شیبی تند آغاز شد.
    قبل از پناهگاه لجنی، سطحی نسبتا مسطح وجود دارد که برای توقف صبحانه، درنظر داشتیم. ساعت ۸:۱۵ به محل مورد نظر رسیده و استراحتی همراه باصرف صبحانه داشتیم و سپس پیمایش را به مدت ۳۰دقیقه ادامه داده و به جانپناه لجنی رسیدیم.
    بعد از توقفی کوتاه ، به سمت قله حرکت کردیم. ساعت ۱۲:۳۰ به #سرکچال_۱ رسیدیم و خط الاراس را برای رسیدن به قله سرکچال دو ادامه دادیم. بعد از پیمودن شیبی متوسط و نسبتل کوتاه به قله #سرکچال_۲ با ارتفاع ۴۱۶۰ متر رسیدیم. عکس یادگاری بر روی قله گرفته شد و
    مسیر را به سمت قله #سرکچال_۳ ادامه دادیم. ابتدا یک شیب سرازیری و سپس پیمایش بر روز خط الاراس ادامه داشت و سپس بخشی از مسیر عبور از روی تیغه ها بود و درنهایت ساعت ۱۳:۳۰ به قله سرکچال_۳ با ارتفاع ۴۲۱۰ متر رسیدیم.
    پس از گرفتن فیلم وعکس یادگاری وصرف تنقلات، آماده برگشت شدیم.
    مسیر برگشت تا سرکچال ۲ ، از همان
    خط الاراس پیموده شده در مسیر رفت بود و از سرکچال ۲، مسیر شن اسکی فرود آغاز شد.
    حدود ساعت ۳:۳۰ دقیقه به جانپناه لجنی رسیدیم و بعداز توقف و استراحت ، باقی مسیر را از مسیر پاکوب به سمت پایین ادامه دادیم و
    حدود ساعت ۱۹:۳۰ به محل پارک ماشین رسیدیم.
    صعود و پیمایش یک روزه خط الاراس قلل سرکچال، نسبتا سنگین میباشد و یکی از برنامه های آمادگی تیم جهت صعود به قلل مرتفع میبود و جهت تمرین پیمایش و هم هوایی در ارتفاع بالای ۴هزارمتر تدارک دیده شده بود و در کنار تیمی با آمادگی جسمانی خوب و انگیزه صعود قوی به سرپرستی آقای شاپور اطلابی میسر گشت.

سرپرست و سرقدم : آقای شاپور اطلابی
    اعضا شرکت کننده:
    خانمها :
    معصومه دزفولی،آیدا تهرانی، آناهید نیاکان،
    رها سیدی، آرزو ارغند ، پریوش همتی، ستاره حقیقت، سمیه یگانه، ندا خسروی
    آقایان :
    حسن سیدیان، محمدرضا بهدادفر،حمید اکبری، خشایار گلی، شهرام رحیمی، محسن حیدری، محمد خلجی،محمدرضا دولتی،مسعود موسوی، داوود علی اکبری، سامان علی اکبری، علی اکبر پرئی،سعید کمیجانی، حامد صدف زاده، مهرگان صفوی، محمدحسین متقی،حمیدرضا حکیمی، رضا شکرچیان، مهدی طیبی