قله ی فلسکه از مسیر کردینه

May 19, 2021
May 2021

near Deh Bār, Razavi Khorasan (Iran)

فلسکه از مسیر کردینه
برای صعود از این مسیر، از مشهد به طرقبه، سپس از طرقدر وارد جاده ی دهبار میشیم، چند کیلومتر بعد، یه تابلوی نارنجی رنگ سمت راست جاده، مسیر خاکی کردینه رو از جاده ی اصلی جدا میکنه، جاده ی خاکی کردینه رو ادامه میدیم تا به روستا برسیم و سپس مسیر کنار رودخانه را تا انتها ( کل مسیر، مسیر سمت راست) ادامه میدیم تا به پایان مسیر و تقریبا پایان باغ های کردینه میرسیم. از اونجا مسیر پیاده روی شروع میشه، تقریبا حدود ۴۵ دقیقه پیاده روی دارید تا به اولنگ و دو راهی مسیر برسید، وقتی به اولنگ رسیدید مسیر سمت راست از میانه ی یه دره با شیب زیاد به قله ی فلسکه میرسه ( مسیری که ما انتخاب کردیم و ترک شده) م مسیر سمت چپ که از یال بالای اولنگ شروع میشه و وقتی به خط الراس رسیدید سمت راست به قله منتهی میشه و این مسیر با شیب کمتر و ظاهرا مقداری طولانی تره. شما اگه خواستید از مسیر کردینه قله ی فلسکه رو صعود کنید سعی کنید مسیر سمت چپ رو انتخاب کنید. مسیر سمت راست از پایین تا بالا شیب خیلی زیاد ی داره و مسیر تقریبا شن اسکی هست که برای فرود راحت ولی برای صعود خیلی سخته.

Photo ofاولنگ، در اینجا مسیر دوشاخه می شود، یک مسیر از سمت چپ و یال بالای اولنگ با شیب کمتر و پیمایش طولانی تر و مسیر سمت راست با شیب بی Photo ofاولنگ، در اینجا مسیر دوشاخه می شود، یک مسیر از سمت چپ و یال بالای اولنگ با شیب کمتر و پیمایش طولانی تر و مسیر سمت راست با شیب بی