قله اُنیسه (از روستای اسب‌خانی)

May 26, 2023
May 2023

near Rangrīzān, Māzandarān (Iran)

صعود به قله انیسه به همراه باشگاه کوهنوردی داها (۵ خرداد ۱۴۰۲)
برای رسیدن به روستای اسب خانی وارد فرعی سمت راست به سمت شهر آلاشت واقع در پلیس راه آزادمهر جاده فیروزکوه (بین شهر زیراب و پل سفید سوادکوه) شدیم و مسیر حدود ۳۰ کیلومتری را طی کردیم. (حدود دو کیلومتری قبل آلاشت و بعد روستای لیند مسیر عوض می‌شود. جاده خاکی و سمت راست به سمت روستای اسب خانی می‌باشد).
روستای اسب خانی (اسب خِنی به محلی) بسیار بکر و دورافتاده می‌باشد.
تا رسیدن به قله، سه شیب منتظر شماست. اولی ملایم و دومی مسیر شیب نسبتا زیاد اما کوتاه و شیب انتهایی سنگین می باشد‌. تایم طی شده برای شیب اخر بسته به نوع گام برداری از ۱ تا ۱.۵ ساعت می باشد.
در مجموع مسیر رفت حدود ۴.۵ الی ۵ ساعت و مسیر برگشت در حدود ۳ ساعت می باشد.
ساعت شروع : ساعت ۸.۲۰
رسیدن به قله : ۱.۱۵
تایم برگشت به روستا : ۱.۴۵
برگشت به روستا : ۵.۲۰
به علت رانش بخشی از جاده بعد از روستا ترک از انتهای روستا ثبت شده اما شروع مسیر پای قله حدود یک کیلومتر بعد از روستا می‌باشد. به همین علت از مقدار پیمایش ثبت شده حدود دو کیلومتر(رفت و برگشت) کم کنید تا به مقدار واقعی برسید. ساعت اضافه برای طی مسیر هم اضافه شده
نکته: هوای منطقه بسیار ناپایدار می‌باشد و برای صعود لباس‌های مناسب به همراه داشته باشید.
قله دارای تابلو هیئت کوهنوردی نمی‌باشد و ارتفاع روی تابلو (متفرقه) ۳۷۶۰ متر می‌باشد.
در طول مسیر هیچ ماشین و گروه کوهنوردی را مشاهده نمی‌کنید که نشان از بکر بودن قله و منطقه آن دارد.