قله تماشا از زردستان

1938
January 14, 2022
January 2022

near Zardestān, Tehran (Iran)

قله تماشا از زردستان
جمعه مورخ ۲۴ دی ماه ۱۴۰۰
در یک مکان باز و مناسب در روستا، اتومبیل را پارک کردیم و از طریق پاکوب و از روی یال، بر روی تپه غرب روستا قرار گرفتیم.
با رسیدن بر روی تپه، قله تماشا معلوم شد و با عبور از جاده خاکی روی تپه به سمت قله تماشا رفتیم و در یک نقطه به جاده اصلی رسیدیم که تپه را قطع کرده بود.
دوباره بر روی تپه قرار گرفته و وارد یک دره فرعی و سپس جاده معدن شدیم.
با پیمایش به سمت جنوب، و گذر از کنار تابلوی جاده، به یال شرقی تماشا، و بعد از گذر از شیب تند و بدون پاکوب، با زمان چهل دقیقه به قله رسیدیم.
نکات:
۱. مسیر خشک و مناسب زمستان
۲. سگ های ولگرد در مسیر زیاد هستند که حمله می کنند و ما هم در این برنامه چند جا تغییر مسیر دادیم.
۳. برای اجتناب از فراز و نشیب مسیر، توصیه می‌کنم از جاده خاکی بالای روستا که در جبهه شرقی تپه ها است، به صورت مستقیم به جنوب بروید تا به جاده خاکی اصلی برسید. سپس با ادامه به سمت غرب (با یک صعود و فرود) به جاده معدن برسید و تا زیر یال شرقی قله ادامه دهید. این مسیر سر راست تر و کم مسافت تر است ولی برای رسیدن به پای کوه باید از تپه شرق کوه، عبور کرد.
۴. با توجه به تابلوی ورود ممنوع جاده معدن، مسیرمان را تغییر دادیم ولی ظاهرا مشکلی پیش نمی آمد