قله طلا ورامین ( تاج خروس)

January 14, 2022
January 2022

near Shūr Qāẕī, Semnan (Iran)

این برنامه در دی 1400 اجرا گردید
نکات
برای رسیدن به ابتدای مسیر نیاز هست که وارد جاده فرعی خاکی به طول 3 کیلومتر شوید که می شود آنرا با ماشین سواری رفت
د ر طول مسیر در نقاطی تابوهای راهنمایی وجود دارد که مسیر را نشان می دهد ولی حتما جی پی اس همراه داشته باشید
مسیر فاقد چشمه است و حتما آ به اندازه کافی همراه داشته باشید
بهترین فصل صعود این قله دی و بهمن می باشد
دقت کنید که هواشناسی را چک کنید و در مواقع بارندگی وارد این منطقه نشوید. زیرا هنگام بارندگی امکان سیلاب در درهها وجود دارد که بسیار خطرآفرین است
مسیر رفت و برگشت را متفاوت رفتیم
برای مسیر صعود از کف دره رفتیم ولی این امکان هست که زودتر وارد یال سمت راست شد
برای رسیدن به یال اصلی باید شیب تندی را رفت که در صورت گل‌آلود بودن زمین قطعا چالشی خواهد بود
موقع بازگشت در انتهای دره دهانه غاری دیدیم که کمی از این غار بزرگ را پیمایش کردیم و به دلیل کمبود وقت نتوانستیم تا انتهای آن برویم. اگر کسی نام این غار و طول آن و یا هر اطلاعات دیگری درباره آن دارد، لطفا در اختیار ما قرار دهد
یکی از جاذبه های این منطقه رنگ سرخ خاک آن می باشد. حتما در حفظ پاکیزگی این منطقه کوشا باشید و از رها کردن زباله های خود جدا خودداری کنید